Det är något jag ofta funderar på, evig kärlek.. finns den verkligen?
Visst, man kan älska ett ting, men evig kärlek mellan två människor?
Njae, det vette sjutton.

Fast & andra sidan har min farmor & farfar varit ett par sen dem var 14 år gamla, så för vissa människor, finns det nog en livspartner!
Men för oss det inte gör det då?
Man är tillsammans ett tag, sen skiter det sig.

Men vilket förhållande har inte sina brister, & vissa dagar är bättre än andra.
Men still.. dem håller fortfarande ihop, i vått & torrt, sommar vår vinter & höst.
& det är i mina ögon frukstansvärt strongt.

Men samtidigt undrar man ju, är det inte tråkigt att leva med samma människa så länge, dag in & dag ut?
Nej, tänk för att det tror jag inte.. Älskar man någon, så gör man verkligen banne mig det också.
& då är det nog inte heller så svårt...

4 kommentarer

Mattias Lindblad

24 Aug 2008 06:31

Jag tror på evig kärlek. Men jag tror aldrig den är lika stark som den är i början utan tunnas ut med tiden. olika snabbt beroende på hur man förändras som människa. Och där av håller det inte alltid tyvärr.

Sara

24 Aug 2008 13:36

Klart det finns evig kärlek, den rostar aldrig. :*

Sessan

24 Aug 2008 15:48

Jag har alltid trott på evig kärlek, så jag tänker fortsätta me det! =)

Sofia

26 Aug 2008 14:32

Jag hoppas det :)

Kommentera

Publiceras ej