Man får nästan lite ont i hjärtat, när man ser ungdomar som går i 8onde klass, som står & munblossar en cigarett, som inte har en susning om vad det är dem drar in & ut, flera gånger om dagen.
& att deras föräldrar inte gör något, om dem ens vet om det iofs.

Fast iofs, en ungdom är ju trots allt en ungdom, & antagligen skiter dem i vad föräldrarna säger, det vet man ju själv, när man var i fjantstadiet.
& jag har absolut inte alla gånger gjort som min mamma sagt till mig, eller som hon avrått mig ifrån.
Det ska jag inte sticka under stolen med.

Men när folk gör det bara för att resterande kompisar gör det & för att man vill se tuff ut, när det ryker äcklig stank ur käkten på en, då har det gått för långt..
Det är inte häftigt att suga på en cancer pinne, inte någonstans.

Men visst, man får ju cancer av allt nu för tiden, & andra sidan.
Men det vore ju synd att skynda på sjukdomen, menar jag.

Kommentera

Publiceras ej