Nej, det kan jag då verkligen inte påstå att det är, vad fan är det för typ av sport egentligen?
En sport som går ut på att i slutändan ta död på tjuren?
Njae, det är ta mig fan ingen sport, utan rent djurplågeri!

Är dem så illa tvugna att ha ihjäl dem kan dem väl ändå ha ihjäl dem på en gång?
Att sätta en hårt jävla snöre under magen på dem, & sen kasta spjut på dem, & att det till råga på allt är PUBLIK som faktiskt tycker att det är roligt att titta på, skrämmer mig!
Har människor inga som helst känslor för djuren?

När man ser ett program där matadoren får sig en törn av tjuren, & haltar därifrån med brutna ben, skrattar jag!
Det är fan inte synd om dem för fem öre, har dem gett sig in i leken får dem leken tåla.
Tjuren har däremot inte valt att få bli plågad.

Jag önskar aldrig livet ur någon, så länge dem inte önskar livet ur någon annan.

2 kommentarer

celine

21 Feb 2009 14:55

Jag hatar tjurfäkning! Det är bara så sjukt! Det är djurplågeri! Jag fattar inte hur man kan vara så sjuk att man gör tjufäkningar! Hur kan folk tycka att det ser underhållande ut?! Om det är tjurfäkning hoppas jag att matadoren dör och inte tjuren! Det är bara matadoren som förtjänar att dö! Jag fattar inte att man inte förbjuder tjurfäkningar! Jag bara hatar det! Jag är sugen på att ge de där matadorena stryk! Åh, vad jag hatar tjurfäkning!

celine

25 Feb 2009 19:47

Jag HATAR verkligen tjurfäktning!

Kommentera

Publiceras ej