Någonting som stör mig är att en människa som är mindre snygg, inte blir lika bra mottagen i samhället, som en snygg människa blir.
Vi lever i ett så sjukt ytligt samhälle, så man blir mörkrädd snart!

Sitter i denna skrivande stund & kollar på "En prinsessas dagbok!", & där tar dem upp ett ganska bra exempel på just det. Hon är mindre snygg i början, men när hon blivit snygg, kommer folk fram som aldrig kommit fram förut.
& är inte det väldigt genomskinligt, för hur folk i den här världen fungerar? ( inte bara på film, såklart )

Jag menar, om du hade framför dig;  en mindre snygg tjej/kille, men som på insidan är den underbaraste som finns, & en "dröm" tjej/kille till utseendet, men som visade sig vara helt dum i huvudet.
Vem väljer du?

Om du frågar mig, så är svaret mer än enkelt, inte en chans på miljonen att jag hade valt den snygga personen, just för att hon/han är snygg.
Insidan, betyder så mycket mer i längden.
Just därför hade jag utan att blinka valt den mindre snygga personen.

Kommentera

Publiceras ej