Det pratas om Adam & Eva; 
- Några kläder var det inte tal om. Om jag var Eva, skulle jag nog bli väldigt kall på vintern.
/ Julia, 7 år

Jag tittade nyss på Bonde söker fru, & bögbonden sa något som fastnade i mitt huvud;
"jag längtar efter någon som frågar hur jag har haft det idag, & verkligen menar det!"

Precis det längtar jag efter också.
Någon som finns där när man kommer hem från jobbet, som har maten klar på bordet.
Någon som finns där & håller om mig, när jag ska sova. En arm att vila mot.
En axel att gråta ut mot.
Någon att kunna dela glädje & sorg med.
Någon som förstår utan att jag ska behöva säga något.
Någon som kan läsa hur jag mår genom att se mig rakt in i ögonen.
Någon som kan älska mig, precis för den jag är.
Helt enkelt.

2 kommentarer

Mattias Lindblad

22 Oct 2008 21:16

God! Så jag längtar jag med! Gjorde inte det så mycket innan men L fick mig på andra tankar. Börjar nästan gråta när jag läser detta. ;(

Madeleine

22 Oct 2008 22:31

Jag håller med =)

Kommentera

Publiceras ej