Det finns spelautomater på varenda ute ställe, som folk sitter & klickar på, i hopp om att vinna en slant, & ja.. vinner man inte tror man att man kan göra det på nästa 100-lapp, and so on!
Man går dit nästa dag, i tron att man ska få ut ett "kvitto" som det så fint heter.
Ja, några gånger har jag faktiskt spelat själv.
Men beroende? Nej.

Ungefär samma sak är det med det omtalade skjut spelet counterstrike.
Jag har spelat det själv, men inte så att det kommit att bli min drog.
För beroende? Nej.

Men det finns tusentals människor som är det.
Folk som går upp flera timmar tidigare än skolan börjar, bara för att få döda lite,  eller få dödas.
Folk som dissar skolan, & istället sitter hemma & spelar HELA dagarna.
Folk som förlorar vänner & familj, flickvän eller pojkvän.
Bryr dem sig? Nej.

Bara dem får döda lite.
& dör dem själva, blir det ordbyte i luften, alla vackra ord, blir hemska.
& man får höra det ena & det andra.
Att slita sig från datorn, börjar helt plötsligt bli en kamp.
Man har bestämt att man ska hitta på något med sina vänner, men mitt uppe i beroendet sliter man tag i mobilen & skriver sms att man inte kan komma.
Varför? För att du måste vinna på counterstrike.

Flickvännen ropar på dig från köket, att hon behöver hjälp med att ta hand om barnen & att maten behöver hjälpas till med, det tar en halvtimme innan det händer något, & ofta får man som svar " Ska bara köra klart den här matchen, den är viktig!"
Då kan man fråga sig, är den så mycket viktigare, & mer beroende framkallande, än människorna runt omkring dig?
Ja.

Du blir mer & mer aggresiv, men det struntar du i, för det är absolut ingen varnings signal (!!)
Du blir fulare i munnen, & låter numera också mig höra ett & annat.
Du slänger spydiga kommentarer åt mig, samtidigt som "team, fall back!" & "the bomb is planted!" ekar mellan fyra väggar.
Man måste hålla käften, annars finns det risk för att du dör, & gör du det, är hela dagen förstörd.
Det enda du går & tänker på är att få sätta dig vid datan & döda lite, eller att döda.
Men helst att döda.

Är counterstrike, farligt & sätter ärr för livet?
Ja.



Glöm ej → att tävla!

1 kommentarer

Linda med familj

07 Sep 2008 11:48

Kan inte mer än hålla med dig, det är livsfarligt!!!



Jodå det är bra med mig hur är det själv då?

Kommentera

Publiceras ej