Det här med kärlek, är en sak för sig.
Bokstavligt talat.
Kärlek är det som bringar liv, men som också blir din död.

Jag har funderat på en sak, & förlåt mig om det är någon som tar illa upp nu, men om en person tar livet av sig, för att man blivit lämnad, vad betyder egentligen det?
Att man älskade personen i fråga så pass mycket?
Men, sen till det jag inte förstår... KAN man verkligen älska någon så mycket, att man är villig att ta sitt eget liv?
Verkligen?

Tills döden skiljer oss åt.
Bokstavligt talat?
Hade du tagit ditt eget liv, för att rädda din älskades?

3 kommentarer

Mikka

04 Sep 2008 01:44

Älskar man verkligen någon så är man väl beredd på att skydda den personen. Och är man de, så är man beredd för allt och på allt i think. Så tänker jag iallafall, vissa människor sörjer sig till döds :( pga att dom blivit lämnade.

Mattias Lindblad

04 Sep 2008 10:28

Jag hade då inte tagit mitt liv. Är för feg!

Är inte rädd för döden, men däremot smärtan som tar mig dit.

Fast å andra sidan, om min död hade räddat livet på min älskade så hade jag nog tänkt annorlunda.

Malin

04 Sep 2008 11:00

Bra skrivet där Mattias, håller me dej!

Fast jag är nog rädd för döden, jo de är jag.. fy..... :S

Kommentera

Publiceras ej