Jag tror inte det är allt för många människor som förstår allvaret i hur det ser ut på andra sidan jordklotet.
I antarktis.
Läste "söndag" tidningen idag, & läste om ett par som spenderat 7 år, åt att se hur miljon förändras just där.
& var jag inte mörkrädd innan jag såg dem bilderna, & läste dem få raderna, så är jag fan mörkrädd nu!

Det är hemskt hur vi kan stå med händerna i fickan, & inte ha en aning om vad som händer på andra sidan av vårat jordklot.
Det är så mycket hemskt som håller på att hända med våran planet, så vi vet inte ens om hälften.
& vad gör vi åt det, fastän vi kan bidra till att det blir bättre?
Ingenting.

Dem flesta struntar fullständigt i vad som håller på att ske, för att det inte sker direkt framför ögonen på dem, men faktum är, att det är precis vad det gör!
Men folk vill inte lägga ner energi på sånt, som är för långt bort.
Dem kan vänta på att ha råd med en tuff bil, men inte att göra det där lilla, som gör att hela världen blir en bättre plats.

Synd & skam, att vissa platser av våran enda jord, ska behöva gå åt så fel håll, för att vi väljer att blunda för det!


5 kommentarer

Jimmy

14 Sep 2008 20:17

haha här är du ju

Sara

14 Sep 2008 21:10

Jag håller helt med. Jag har sen länge försökt säga det u skriver men lyssnar folk nej. Jag blir så trött isbjörna kommer snart att försvinna oxå. Dock så försöker väl sverige rätt bra ändå för att förbättra miljön tillskillnad från kina och usa...

Mattias Lindblad

14 Sep 2008 21:42

Jag är fullt medveten om vad som händer. Ser en del på tv och det går med jämna mellanrum program om allt som händer. Känner dock att det är ingen idé att göra något utan väntar på att dom sega forskarna skall få fram miljövänliga bilar mm. Alltså då räknar jag inte med entanol samt elbilar utan ett sätt som är helt och hållet 100% miljövänligt.

Mikka

15 Sep 2008 00:24

Tycker synd de ska va så, men tror det är lite svårt för precis alla att ändra sina liv när vi levt dom så som vi gör i fleraaa fleeera åååår. det är faktiskt svårt att anpassa sig, men ja man borde la skicka ner alla folk dit så dom verkligen fick se vad de är som händer... för de är en fuckin skam! men så är de anyway, just face it! ;) tror tyvärr inte de går att rädda, isåfall skulle vi tänkt på de för flera år sen.

Mattias Lindblad

15 Sep 2008 15:47

Jag sitter med Mer-Trafik.se och då kom din blogg upp Malin!! :D

Kommentera

Publiceras ej