Jag hade nyss en diskussion med en vän, om just det här med att skydda sig när man leker runt i sänghalmen.
Jag menar, dem som vill & har sex med en kille, varför i hellskotta använder inte dem kondom/annat preventivmedel för att minska risken avsevärt med att bli gravid?
Vissa säger "det är skönare utan!" Ermf, jaha men so?
Var det värt det sen när det visar sig att du är gravid med en "oönskad" bebis?
& väljer att istället för att stå för sina handlingar, ta död på ett annat människoliv som man bär på?
Som dessutom är av DITT kött & blod.
Eller vadå, är tjejen helt hundra på att killen hinner dra ut sin kuk innan dem hinner komma?
Pft, jag har aldrig haft sex med en kille, men till&med jag fattar ju att det inte fungerar så.
Jag är väldigt mycket emot abort faktiskt, jag tycker inte det är okej alls.
Jag tycker att om man nödvändigt vis ska knulla, tycker jag också att man kan skydda sig.
Dessutom skyddar ju preventivmedel mot könsjukdomar etc, & det vore väl också himla skönt att slippa?
Eller du kanske tror att det går & ta död på den också.

Vad tycker ni?

6 kommentarer

A

09 Apr 2009 17:41

Det enda jag oroar mig för är sjukdomarna.. fast å andra sidan äter jag ju p-piller..

Anne

09 Apr 2009 21:13

Men du vet att man kan bli gravid TROTS att man använder kondom/käkar p-piller va...?

Linda

10 Apr 2009 10:05

sv; haha okeej:] ja jag blev rätt så nöjd med den videon faktiskt haha..:]

Mattias Lindblad

14 Apr 2009 05:11

Det är tyvärr så att det är lätt hänt att man hoppar över kondom. Dumt är det men man är inte smart alla gånger :P

Sofia

14 Apr 2009 15:44

Bra skrivit! Jag håller med till hundra procent. Det finns nog många som blir gravida som i slutändan inte vill ha barn, men som kanske tvingar sig själva att försöka eftersom abort är en stor påfrestning. Så jag tycker precis som du att man bör tänka först och handla sen :)

Sofia

17 Apr 2009 19:08

Jag håller faktiskt inte med.. Eller jag håller delvis med.

Det ÄR mycket skönare utan kondom ! Och för mig som inte tål preventivmedel så är det ganska lätt hänt att kondom inte används.

Sen så tycker jag att det är upp till var och en. Det är precis som med allting annat, sexuell läggning, hela den skiten, folk gör väl som de vill idag - vi lever ju inte på medeltiden längre.



Och ett BARN är det inte. Det är en liten klump med i stort sett bara blod. Inga känslor, ingen hjärna. Den känner ingenting, förstår ingenting, har inget blodomlopp, inget hjärta som slår eller hjärna som tänker - så vad är det för skillnad på att "ta död" på den och att mörda en spindel ?

Kommentera

Publiceras ej