Nu har sammanlagt 4 flygbolag hittills införskaffat en ny lag på flygplanen.
Om du i ett säte inte kan fälla ner armstödet, är du för fet.
Vilket resulterar i att du tvunget måste betala för 2 stolar.

Jag vet inte vad ni tycker, men jag tycker det är absurt.
Varför i hela friden inte istället göra en såkallad "avdelning" där lite större personer kan sitta & få plats?
Det måste ju kännas väldigt förnedrande & höra något i stil med
 "nej, du får inte plats i en stol, du är så fet att du måte betala för två".
Det stärker nog inte direkt deras självförtroende.

Ska det behöva vara så att man ska betala mer pengar för att ha någon stans att sitta på ett flygplan, än resan i sig.
Det lär väl dra iväg ordentligt i plånboken, & allt detta för att man råkar väga några kilo extra.

Sjukt.

(För övrigt är flygplan i mina ögon frukstansvärt skräckinjagande. Jag tycker dem ser onda ut.)

3 kommentarer

Sofia

18 Apr 2009 13:55

Aaa, men det är klart - alla har vi olika åsikter om det också. Jag kan ju inte skälla ut folk för att jag tycker att det rä rätt att man får göra abort. Och förresten så känns det jävligt jobbigt för mamman också, jag var skitledsen över att behöva göra det, 15 år okunnig och gjorde massa misstag. Skulle inte jag haft rätt att göra abort då ?

Sofia

18 Apr 2009 15:12

Jaa jo det är klart. Man ska ju inte missbruka chansen att göra abort. Men samtidigt så är det ju upp till tjejen också, för hon löper ju risk att bli steril - iallafall om hon gör kirurgisk abort.

Sofia

18 Apr 2009 15:33

Aaa det är klart att vissa har - men samtidigt, vi lever på 2000-talet, man blir av med oskulden när man precis fyllt 10, alla knullar, det står om sex överallt, skitsamma, det är bara att inse - sex är ingen stor grej längre. Visst är det tråkigt med tanke på att det kan få konsekvenser som just graviditeter och könssjukdomar, men nu råkar det vara som det är. Människan är ett djur och vill knulla xD

Kommentera

Publiceras ej