Jag satte bokstavligen talat i halsen när jag såg det här nyhets inslaget!
Okej att dem är brottslingar.. men.. tycker ni verkligen att det här är rättvist?
Jag tycker faktiskt inte det.

& så gnäller VI
över att vi är hungriga & kan gå & vara småtjuriga över det i flera timmar.
När vi trots allt har både mat på bordet varje dag & tak över huvudet.
När många andra i världen aldrig någonsin kommer komma i närheten av det.
Fyfan säger jag bara.
Jag ska aldrig mer vara sur för att maten smakar illa, eller för att jag är hungrig.
Det är inte så jävla många steg att gå till kylskåpet, om man bara orkar lyfta på sin röv & ta sig dit!

Vinner jag några miljoner en vacker dag, ska jag fan personligen hyra några av dem absolut största planen som finns & åka till det absolut fattigaste landet i världen & ge bort massvis med mat, leksaker, skolsaker, hygienartiklar mm.

Flera tusen människor dör varje dag av svält, & vi har ibland mage att klaga över att det kanske inte är våran favorit mat som serveras varje dag.
Och hur många ton mat vi slänger varje dag, utan att ge dem behövande en tanke, skrämmer iaf mig nu när jag tänker på det.
När någon annan skulle kunna hugga av sig sin ena arm för att få en bit kött.

Kommentera

Publiceras ej