(Bilden till vänster är hur hon såg ut när hon försvann, bilden till höger är genom datorhjälp hur man tror att hon skulle kunna se ut just nu, 900 barn (!!) har återfunnits med hjälp av den här tekniken, det är ändå ganska fantastiskt)



Såg precis på operah winfrey show, & sitter & gråter.
Den här berättelsen är verkligen så jävla hemsk.

Madeleine Mccann och hennes föräldrar var på semester i Portugal på badorten Praia da Luz..
På semesterns sista dag beställde föräldrarna bord på restaurangen på hotellområdet för två och lämnade sina tre sovande barn, Madeleine, då nästan 4, samt tvillingarna Amelie och Sean, 2 år, sovande.

Föräldrarna berättar att de turades om att se till barnen, varje halvtimme eller oftare.
När föräldrarna hade ätit klart och gick tillbaka till sitt hotellrum gjorde de upptäckten; Madeleine hade blivit bortrövad av någon som hade hoppat in igenom ett fönster på baksidan av hotellrummet.
Olika ögonvittnen har också sagt att de har sett Madeleine i bland annat Marocko och på andra platser.

Något jag dock inte kan släppa ur mina tankar är...

1. Var det verkligen HELT omöjligt för dem att ta med sig barnen till restaurangen dem skulle till? Om så bara ha dem i barnvagn brevid/10 meter bort? = hela tiden ha koll på barnvagnen... (dem sov ju ändå?).
2. Hade jag haft barn, hade jag personligen aldrig någonsin kunnat ha på mitt samvete att ha mina barn någon helt annanstans än där jag var, om dem så var inlåsta och blockerade upp till taket.
3. & om folk nu har sett henne på väldigt många olika ställen i världen.. varför är det INGEN som kan träda fram & skicka informationen vidare?
Jag menar, kidnapparen verkar ju inte blyg med att visa sig ute med flickan.. så att folk inte har sett henne NÅGON GÅNG, NÅGONSTANS låter i mina öron bara galet.

Hur som haver är historien så fruktansvärt hemsk.
& att föräldrarna fått skulden för hennes försvinnande på sina axlar, måste vara det som gör mest ont av allt.
Dem har satt en vacker dotter till världen och anklagas för att ha drogat henne till döds.
Det är så man mår illa när man hör det.
Det finns inga som helst bevis för att dem skulle ha berövat hennes liv.

& att poliser har lagt ner arbetet i sitt sökande efter henne gör bara ont i bröstet.
Jag undrar vad polis föräldrar hade gjort om dem varit i madeleines föräldrars skor.

Var trettionde sekund anmäls någon saknad.
& det är egentligen helt sjukt att det väldigt ofta inte ens finns NÅGON ledtråd till vart dem tagit vägen, puts väck bara!
Som om dem allihop gått upp i rök.

Men hoppet är det sista som lämnar människan, & jag hade precis som dem om mitt barn försvunnit, aldrig någonsin slutat leta.
Det finns fall i världen där barn kommit tillbaka efter flera år, även om chansen känns väldigt liten, behöver den nödvändigtvis inte vara det.
Se bara på Natascha Kampusch fallet, hon lyckades fly från sin kidnappare efter 8 år i fångenskap.

Hoppet finns, & jag hoppas så innerligt att dem finner sin dotter.

Kommentera

Publiceras ej