Jag såg precis klart "The final destination 4".
Och det slog mig under tiden av filmen, att det verkligen finns såna som kan "förutspå" framtiden för människor. Kanske inte direkt på samma sätt som i filmen, att man får ett händelseförlopp i huvudet
- men att man kan känna på sig att något inte står rätt till.

Jag vet många människor som känt på sig att något står galet till, & sen har det visat sig att den personen i fråga som man var orolig för, inte mår helt okej, på ett eller annat sätt.

Jag brukar bära på en magkänsla ibland som säger mig att något inte är helt rätt, men vad jag kan komma på just nu, inget som visat sig stämma - vad jag vet.

Däremot tror jag att döden ligger närmare till hands än vad man tror.
Jag tror att döden lurar runt varje hörn. Fast att man dem gångerna det faktiskt händer något, lyckas "lura" den.
Svårt att ge ett exempel på vad jag menar, men jag var med om en sak tex;

Jag hade varit med en klasskompis i växjö & tittat på melodifestivalen & när vi åkte hem, var klockan som ni förstår väldigt mycket. - & jag var väldigt trött. & jag skulle köra hela vägen hem. & medpassageraren brevid mig somnade, & det gjorde mig ännu tröttare! - så jag slumrade till! framför ratten!!
& vaknar av någon anledning upp av att jag är på andra sidan vägen, 5 sekunder ifrån att smälla ner i diket & in i ett träd!
Jag har många gånger tänkt - tänk om det hade varit högtraffikerat? Eller inte ens det, men att jag precis just då hade fått möte? :|

Dejavú har jag dock haft måååånga gånger. Alltså att jag varit med om något som jag är helt hundra på, har hänt förut. Det är rätt creepy ändå.

Har du haft en magkänsla om något, någon gång & det sen visat sig bli så?

3 kommentarer

missma

03 Dec 2009 11:18

Ibland när jag kommit till någon plats jag aldrig varit förrut kan jag känna att "här har ju jag varit förrut" eller sådär.....ärligt,jag tror inte jag kommer bli så gammal, känner det på mig,att jag kommer dö gasnka "tidigt" i livet,men det är bara en magkänsla kanske..

GÖZDE;

03 Dec 2009 17:17

allt bra?(:

Mattias Lindblad

10 Dec 2009 14:14

Det är ingen som vet när jag skall dö, det är bara jag som vet. Jag vet precis hur, när och var jag kommer dö :)

Kommentera

Publiceras ej