Alla som följer min blogg vet att jag var på Melissa Horn i Gävle igår.
& jag tänkte bara upplysa alla om hur det var ;o

Jag var där 1 timme innan insläpp. En halvtimme efter att jag kom var det kö så det heter duga. Det var ju trots allt slutsålt, har inte en aning om hur många det kan ha gått in i den där lokalen, men iaf 250-300 kanske.
Sen satt jag 1 timme till när jag väl var där inne (längst fram såklart!), för hon började ju inte förrän klockan 20.00

& när hon till slut kom, fick hon nog den största & längsta applåden på bra länge skulle jag tippa, jäklar vilket drag 250-300 pers kan få fram. Iaf, så började hon med att direkt sätta sig på stolen, inte ett ljud utan att hon började sjunga med sin ena gitarr på en gång. Så efter 2 låtar gjorde hon en liten presentation av henne själv & så kom hennes band in, däribland hennes bror & så två guys till. Så körde hon alla låtar hon har, med lite prat emellan.
Så när hon sa "Tack för ikväll, ni är underbara!" så fick hon stående ovationer, & hon försvann.
- Men var snart tillbaka, såklart!

& så sjöng 3 låtar till, sen var det slut. Stående ovationer igen.
Sen efter det kunde man få autograf, och det var jag inte sen med, så ställde mig i den lagom långa (!) kön.
När det väl var min tur, skrev hon på min affisch, & min biljett. & så kunde jag inte låta bli att få ur mig;
"Kan man få sno en kram?" "Jamenvisst, gud vad mysigt! Du är den första som frågar!" & då kunde jag inte låta bli att säga "Du är helt fantastisk Melissa, verkligen!" Dem orden betydde mycket för henne uppenbarligen eftersom jag fick "Tack, du gjorde min dag!" till svar! ;D

Att en artist sjunger med så otroligt mycket känsla, är helt magiskt för mig.
& ännu mer att hon verkligen sjunger exakt om inte vackrare än vad hon redan gör på skivorna.
Det var inte bara från hennes kinder det rullade tårar är hon klinkade på gitarren & sjöng sina magiska texter.
Tror inte det var ett öga torrt i publiken.

Det är nog lätt & tycka att det är lite väl stelt när hon sjunger & att det inte händer speciellt mycket, men för mig räcker det att hon får publiken att skratta 1 eller 2 gånger, så länge man får äran att lyssna på hennes magiska stämma.

Biljetterna till Gävle var allt annat än billiga.. men it was all worth it!
Det här mina damer & herrar - kommer jag leva länge på!

 

2 kommentarer

GÖZDE;:

04 Dec 2009 20:00

Härligthärligt, jo det är bra :D

hahah du vet hemsidan du hade lagt upp? den med My sisters keeper . Det gick nte att titta xd

hehe vart bor du ? :)

GÖZDE:

05 Dec 2009 12:11

Haha nej fan jag hitta inte, det kom bara upp massa reklam , haha vet nte vart det ligger :D

jag bor i gävle :D

Kommentera

Publiceras ej