I natt hade jag den mest konstigaste drömmen på 23 år.


Jag drömde att jag var hos min mammas pojkväns syster, & att jag skulle få sova ute på någon jävla madrass, vilket jag vägrade, så jag skulle bege mig in & hade något på huvudet, typ en turban eller något, för jag såg typ ingenting. Det var helt mörkt i huset när jag begav mig in, & så letade jag mig fram till diskhon, för att ta ett glas vatten, spiller ner hela mig & ser en mörk figur ute i hallen så jag säger "jag vill inte sova ute..."

Så han svarar mig "Okej, följ med här.." Så jag letar mig vidare i mörkret, fortfarande med den där saken på huvudet & han visar in mig i ett annat rum, så jag lägger mig där i sängen och han går ut från rummet.
En liten stund senare hör jag någon som säger "Jag mår verkligen inte bra alltså... Men aa..."
DÅ vaknar jag på (drömmer inte längre), försöker öppna ögonen, det går inte. Försöker röra på mig, det går inte.
En krypande stickande känsla i varenda kroppsdel på hela kroppen, när jag rör mig går det i slowmotion & det tar kanske.. har ingen tidsuppfattning alls, men 5 minuter innan jag kan röra mig normalt igen.

Det värsta jag varit med om i hela mitt liv. Panikslagen tittade jag på mobilen för att se vad klockan var som visade kvart över tre på natten. Efter en stund vågade jag somna om igen...

Mina damer & herrar, jag är fullkomligt hundra på att det finns något övernaturligt i min lägenhet.. det är inte första gången jag är med om något sånt här sen jag flyttade hit.
Knackningar på dörren, dörrar som slår..

Jag tänkte sova nu.. vi får väl se hur fan det går.. gud bevare mig väl!

1 kommentarer

Jenny

13 May 2010 19:04

Aha, det där känner jag igen ^^



Det är en sömnparalys. De kommer när man håller på att somna eller vakna; det som händer är att hjärnan "fastnar" mellan ett vaket och sovande tillstånd som gör att man blir tillfälligt förlamad och får hallucinationer. Sjukt obehagligt eftersom man drabbas av panik men helt ofarligt.

Kommentera

Publiceras ej