Från v: Dokumentär killen Martin, Kenneth, Steven & Anders.

Jag vet inte om du hört talas om dokumentär serien "Blomstertid"?
Den går på tv4, men eftersom jag inte hade hört något om den, fick jag bara av en ren slump syn på den när jag klev in på tv4 webb tv.

Hur som haver, så är det en dokumentär med Peter Magnusson (en av hey baberiba snubbarna) i huvudrollen, som spelar 3 olika karaktärer.
Han spelar Steven, en kille som i skolan varit den tuffa typen, inte riktigt tagit livet på allvar, som efter ett telefonsamtal, får lära sig att leva ett helt annat liv än vad han är van vid...
Han spelar Kenneth, en kille som i skolan var den som blev mobbad, utanför & ensam, som man i serien får följa i hans tuffa kamp om att finna lycka...
Han spelar Anders, en kille som lever lyxliv, men som kämpar för att få det att gå ihop med sin fru...

Det är med handen på mitt hjärta, det absolut bästa Peter Magnusson har gjort så länge som han varit i rampljuset.
En dokumentär, som man både känner igen sig i, & som får ens hjärta att skutta av lycka vissa gånger, & som får tårarna att rinna vissa gånger.
Den är så sann, så ärlig, så hemsk, så tragisk, så vacker & helt underbar på samma gång.

Jag kan starkt rekommendera er att se den!

Fullkomligt genialisk dokumentär, där alla skådespelare som medverkar, är så trovärdiga, & absolut i toppen allihop.

Har du inte sett den? Se den!

Kommentera

Publiceras ej