Igår var det val. Man ska tvunget rösta på det partiet man tycker ska styra & ställa över sverige.
(okej, fick reda på att jag har skrivit fel, "ställa över sverige" är fel.. haha, SÅ insatt är jag liksom).
Med handen på hjärtat bryr jag mig inte ett skit om det där.
Just för att jag är så fruktansvärt ointresserad & oinsatt i det där.
Hade jag röstat, hade det ändå känts som om min röst, inte vägde någonting, just för att jag har noll koll på vad som är bra & vad som är dåligt att rösta på.
Om det nu finns något som är bra & dåligt med det där..

Så blir folk nästan arga på mig, för att jag väljer att inte lägga en röst.
Men säg mig, varför ska jag tvingas göra det när jag är lika insatt som ett kylskåp i saken?
Jag hajar ingenting om dem olika partierna, jag vet inte ens vad alla heter.
Miljöpartiet, Piratpartiet, Kristdemokraterna (?), centerpartiet.. ja.. sen står det så gott som still.
& bara för att jag kan namen på dem, har jag inte den blekaste om vem som styr & ställer i dem olika partierna, eller vad dem gör för att göra samhället till en bättre plats.

Jag skulle ha gjort som min vän mattias (klickbar länk till mattias) gjorde på sin valblankett & skriva sitt eget namn. HAHAHA!

5 kommentarer

Sessan is bride to be

08 Jun 2009 16:47

Man måste inte ha koll för att rösta, du kan ju alltid rösta blank. Att rösta är en rättighet. Förr i tiden fick man knappt vara med och rösta och har vi en mänsklig rättighet så ska vi inte bara skita i det! Det är som miljön, om en skiter i att källsortera för att man tror sig inte hjälpa. Om alla tänkte så skulle hela sverige vara en skithög. Många bäckar små, tillsammans kan vi göra ett bättre Sverige!



jag röstade och blev glad att de vann =)

M

08 Jun 2009 19:12

Att rösta är inte bara en rättighet, det är en skyldighet i en demokrati..

Malin

08 Jun 2009 21:50

Rättighet som rättighet, det skiter jag i. Är jag inte insatt och vet vad jag röstar på, eller vad jag röstar för, är det ingen ide att jag röstar. Då kan jag rösta när jag vet vad det innebär.. punkt

Nadja

10 Jun 2009 14:42

hahaha de ska jag göra när jag får rösta :D om du endå inte röstar på något parti, skriv mitt namn du med.. Nadja for president :D jag dör... men sverige är ju så jävla kass på att ge information så det inte är sant ! Ingen vet ju vad ens pariterna heter eller står för

Malin

10 Jun 2009 14:47

Nadja padja, jag kan inte annat än att hålla med :D HAHAHA, jag ska fan rösta på dig nästa år ;D

Kommentera

Publiceras ej