Jag vet att jag inte är ensam om att ha reagerat på bidraget från starpilots i förra omgången av melodifestivalen.
Så fort musiken drog igång reagerade jag & kände igen mig - på en gång! Det här har jag hört förut.

& jag står fast vid att dem snott musiken från 3 olika låtar & gjort annan text bara.

För låten är så SLÅENDE lik på alla sätt, en blandning av Sunset Strippers - Falling stars & Take my bode close - Velvet. & sen får jag väl säga att starpilots andra låt "in the heat of the night" också finns med i deras "nya" låt.


Musiken från sunset strippers, sin egna förra låt & refrängen från velvets låt.

Faktum är att jag till&med kunde sjunga velvets refräng i starpilots refräng snutt.


Visst det är kanske inte första gången en låt påminner om en annan, såklart.
Men såhär likt har jag aldrig varit med om att det är.

Visst starpilots låt är kanon bra, men den stora frågan är hur den från första början ens kunde bli godkänd?

För det är väl inte bara jag som hör den STORA likheten?


Länkar till dem låtarna jag menar, så får ni avgöra själva!

Starpilots - Higher (bidraget från melodifestivalen) → här!

Sunset strippers - Falling stars → här!

Velvet - Take my body close - här!

Starpilots - In the heat of the night → här!


Håller ni med?

3 kommentarer

Blerta

02 Mar 2009 22:34

Ja precis :). Men varför skriver du hela tiden din bloggadress fel?

Anne

03 Mar 2009 09:41

Dom har kopierat en av SINA EGNA låtar. :S

celine

03 Mar 2009 17:17

Refrengen lät precis som en annan låt.

Kommentera

Publiceras ej