Scotts
- Jag tror INTE på sotts. Jag har jätte svårt för den där blondsöta smörkillen. Gillar inte låten alls, magplask hela vägen för mig.

Sarah dawn finer - Det sas att sarah dawn finer inte hade en helt hundra röst inför ikväll. I ärlighetens namn märktes det ingenting av "den dåliga" rösten. Jag tycker hon är helt otrolig & lyfter den här balladen på ett helt magiskt sätt. & när hon ställer sig på "lyftkranen" & åker upp över alla som sitter i publiken, är pricken över det redan stora i:et. Shes moving on, for me!

Lili & Sussie - Oh mama duetttjejerna är tillbaka & gör det förvånansvärt bra tycker jag! Den här låten gör mig glad, & med tanke på att dem är bra över 30 strecket & rör sig som självaste tonårstjejerna på scenen, blir det pluspoäng bara där!  & med lite abba inslag i refrängen gör att den reser sig än lite mer. Gimmie Gimmie Gimmie!

BWO - Förra året hade alexander bard en toalett stol hängandes runt huvudet, vad har han i år? En hästhjälm! Humor? Inte min slags humor iaf Jag har alltid haft svårt för bwo, så den här låten går fetbort för mig på en gång. Dessutom är det en ballad, som inte passar i krulltottens hand överhuvudtaget.

Amy diamond - Såg henne innan hon blev känd på en talangjakt & tappade hakan fullständigt när hon sjöng, då! Även om hon är väldigt duktig fortfarande, har hon sjunkit lite i mina ögon. Den här barndisco låten passar henne dock som handen i handsken! Energi har hon iaf, & hon klarar av att hoppa runt på scenen utan att bli anfådd, det är pluspoäng!

Starpilots - Ingen har väl missat vilka låtar den är SLÅENDE lik? Hur som helst, jag är förälskad i låten ändå. Det är helt i min musiksmak  johan becker har ju tidigare haft en duettgrupp med karl martin dahl, & han passar mycket bättre i rollen som pilot. Den lyfter mig higher!

Rigo feat red fox - Dem röda tjusiga killarna från... ja, vad dem nu kommer ifrån. Hur som helst är den tusen gånger bättre än ugglas låt. Man blir glad av låten, även om det inte är någon favorit. Kort & gott.

Caroline af ugglas - Hålla för öronen blir det inte nog av här! Det finns egentligen inget mer & säga än att det är fruktansvärt pinsamt att hon överhuvudtaget kommit såhär långt. Jag har alltid sagt att man aldrig slutar förvånas över det svenska folket, & det kommer jag stå fast vid så länge jag lever. Men att dem skulle gå såhär långt förvånar mig än mer. Vad som helst får gå vidare, men inte hon. Snälla snälla snälla!

Sarah dawn finer vs Lili & sussie - Om jag måste välja någon direkt till final av dem två får jag nog ändå säga att jag hoppas på sarah. Även om Lili & sussie lika gärna kan få gå vidare dem också egentligen. Båda låtarna kommer bli sommarplågor ändå..

Starpilots vs Caroline af ugglas - Okej, jag trodde på fullaste allvar inte inte att caroline af ugglas skulle slå skiten ur dem röda boysen. Skrattretande. Jag hoppas då verkligen att Starpilots tar hem det här, annars vet jag inte vad som händer i dem svenska hemmen längre...

Dem två bidragen som gick vidare & slåss i globen är: Sarah dawn finer &.. ja, jag behöver inte ens säga något. Så förstår ni nog. Jag säger bara herregud. & någon sofia, som jag inte ens minns. Byte av kanal. På en gång!

1 kommentarer

Louise

07 Mar 2009 23:51

Åh, vilken fin blogg du har! :)

Kommentera

Publiceras ej