Hugh Heffner är väl ett ypperligt exempel, på just öppna förhållanden.


Idag pratade hon med människor som har valt att leva i ett öppet förhållande med sin partner.
Ett öppet förhållande betyder alltså att man utöver sin partner får ha älskare, pojk/flickvänner osv på sidan om, så att säga.

& i ärlighetens namn förstår jag mig verkligen inte på sånt.

Hur kan man med någon man älskar dela med sig av denne till hela världen?
Vill man inte ha sin pojk/flickvän helt för sig själv?

Nej, uppenbarligen finns det människor som inte vill det.


Kan det ligga lite sanning i att människor som vill leva i ett öppet förhållande INTE skulle klara av att vara trogen i ett icke öppet förhållande?

Dessutom hade en av tjejerna som hon intervjuade inte levt i öppet förhållande i alla hennes äktenskap, är det inte då väldigt svårt att komma in i dem nya "rutinerna"?

Jag tror att dem här människorna som väljer att leva så, är människor som inte kan få nog av bekräftelse från en partner, att dem helt enkelt är tvugna att få det från flera stycken.

Men.. kan man inte få kärlek & närhet på annat sätt än att behöva ha flera stycken partners?


Dem har någon tvistad uppfattning om att det inte är normalt att ha en partner.

I deras värld är det snusikgt & fel.

Well.. i dont get it.

Nej, jag vill behålla kakan, & inte låta någon ta ens en smula av det som är mitt.


Nog för att jag är öppen, men inte SÅ öppen.

4 kommentarer

BJERNHAGEN

27 Mar 2009 12:34

sugen på lite nytt?

tyck till om min sång! söker till idol!

:)

BJERNHAGEN

27 Mar 2009 23:07

Tack så jättemycket! :) Dina ord betyder.

Nej eftersom jag knåpade ihop låten för ca en timma sen och spelade in den på improvisation har ingen musik gjorts. Svart valde jag för att jag hade inspirationen nu och inte vill filma då jag är sjuk! hehe.



kolla in mina andra videos där du ser mig :)

BJERNHAGEN

27 Mar 2009 23:21

Det är jättebussigt av dig :)



gör så!

Natta

02 Apr 2009 14:30

Hej Malin, jag gillar verkligen din blogg. Blir förvånad när det inte är fler som kommeterar! Du har underbara, korta "debatt" inlägg där du diskuterar intressanta ämnen. - Perfekt för Svensson vid morgonkaffet!



Kommentera

Publiceras ej