Allt prat om jordens undergång får mig bara att skratta.
Det är inte direkt första gången "forskare" kommer fram till att våran jord ska gå under.
Den skulle ju gjort det enligt dem för länge sen, right?

Så att dem hela tiden envisas med att skrämma skiten ur folk & påstå att den & den dagen är jordens undergång, är för mig bara.. skrattretande.

Men visst, jag är väl medveten om att det går på tok åt fel håll, som vi människor just nu behandlar våran värld.
Syftar på många olika faktorer.
Våran olja som inom en snar framtid kommer att ta slut tex. & det är inte så lustigt.
Regnskogen som vi faktiskt behöver för att kunna leva, håller på att försvinna. För att folk med gott samvete kan stå & hugga ner träd, till.... vilken nytta?
Om man tittar på förhållanderna på antarktis/arktis tex nu mot hur det var för flera år sen, ser man en enorm skillnad.
Isen smälter. Bokstavligt talat.

Den nyis som fryser till varje år har ökat från 30% på 1980-talet till hela 70% idag.
Den fleråriga och tjocka isen som sällan smällte förut är nu endast 10% mot tidigare 50% av havsisen i Arktis. - Det är enorma massor is som har försvunnit.

Så, kommer jorden gå under 2012? Disskutionerna om det går heta. Det pratas & skrivs om det överallt.
Nu ska det dessutom komma en ny film med just namnet "2012". Om jordens undergång.

Men någonting jag inte kan låta bli att fråga mig själv är;
- Om jorden nu verkligen kommer gå under, varför måste man vara så in åt bomben förberedd på det?
För att man redan nu ska kunna påbörja alla sina livsdrömmar? För att man redan nu ska säga hej då ordentligt till alla man älskar & håller av? För att man redan nu lika gärna kan lägga sig ner & invänta det som komma skall?

Nej vet ni vad.. som sagt, man behöver inte vara en forskare för & förstå att jorden är åt helvete med allt vad det innebär. Men att jorden nu en gång för alla så SNART skulle nå sitt slut?
 - nej, det köper iaf inte jag.

2 kommentarer

missma

05 Nov 2009 11:40

Jag längtar massor till filmen 2012 :))) Ska se den :)))

Natta Jones - Andlighet och funderingar

05 Nov 2009 22:07

Jag tror inte att jorden kommer gå under. Däremot blir det kanske polskiftning pga att alla planeter ställer sig på rad. Då kommer det nog bli naturkatastrofer.



Min andliga åsikt är att vi kommer bli mer upplysta, att vi kommer gå upp mot en högre dimention. Fler och fler föds nu mediala, jag tror vi kommer förstå mer om oss själva. Varför händer de tror jag? För att vi människor förstör jorden och våra medmänniskor. Vi mår så jävla dåligt och är depprimerade, någonting måste ändras!

Kommentera

Publiceras ej