När Sandra, 20, hade ätit klart middagen skar hon upp den sista köttbullen till katten.
- Och ut krälade en stor gröngul larv.

Sandra Pantsar lagade en snabb middag till sig själv.
Hon kokade makaroner och värmde köttbullar från Lidl i mikrovågsugnen.

Hon värmde tolv köttbullar och åt upp alla utom en.
När hon skar upp den sista för att ge till katten så upptäckte hon larven.
- Jag fick panik. Jag grät och spydde, och grät och spydde, berättar hon.

När man frågade henne hur köttbullarna smakade svarade hon;
– Jag äter mina köttbullar med så mycket ketchup att jag kände ingenting särskilt, säger Sandra.

Köttbullarna hade bäst föredatum som inte var passerat, dessutom var dem djupfrysta.

– Jag och min kille och katten åt köttbullarna till middag i går också. Alla tre blev vi dåliga i magen efteråt, men vi tänkte inte så mycket på det, säger hon.

Lidl Sverige känner inte till händelsen utan uppmanar kunden att kontakta dem för att de sedan ska kunna gå vidare med en utredning tillsammans med leverantören i fråga.

"Så att vi får en möjlighet att utreda den påstådda händelsen", skriver Martin Jarstål, presstalesman vid Lidl Sverige, i ett mejl till Aftonbladet.



Billiga matbutiker behöver absolut alla gånger inte vara bättre.
- Uppenbarligen!

Att man ska behöva skära allt i miniatyr bitar för att inte riskera att svälja en larv eller kanske en... hund när man äter, är ju bara.. sjukt.

Undra hur många larver jag svalt hittills...?

Nå, tänker du fortsätta köpa mat från Lidl?

5 kommentarer

ElinArmour

03 Nov 2009 02:05

Va?

Den krälade inte alls ut ur kötbullen.

Vad för artikel har du läst??



Larven ser ju svart ut, men står att den var gröngul.

Så det är kameran det är fel på.

Det är min syster som är "larv-offret" så jag vet ju att det är fel på hennes kamera..

Natta Jones

04 Nov 2009 02:30

Men om den var djupfryst så kan ju larven inte leva?

sandra

06 Nov 2009 10:16

Larven levde inte..och då kunde den inte heller kräla



// hon som hittade den..

Björnis

08 Nov 2009 19:44

Är man så jävla fattig och köper från Lidl får man skylla sig själv, seriöst! Det är fanamej stor jävla skillnad mellan kvaliteten vid Ica, och det är 4-5 kronors skillnad. Visst, köpa pasta produkter, barilla eller liknande hos lidl är ju lungt, men köttbullar, kött, nötkött, allt annat skit får man fan tänka efter. Rätt åt henne.

Björnis

08 Nov 2009 19:45

Är man så jävla fattig och köper från Lidl får man skylla sig själv, seriöst! Det är fanamej stor jävla skillnad mellan kvaliteten vid Ica, och det är 4-5 kronors skillnad. Visst, köpa pasta produkter, barilla eller liknande hos lidl är ju lungt, men köttbullar, kött, nötkött, allt annat skit får man fan tänka efter. Rätt åt henne.

Kommentera

Publiceras ej