Många av er reagerar antagligen starkt på min rubrik &

- Nej, det han gjorde var fel, äckligt & omänskligt. Inte det jag menar med "vilken man!".

Men att få flera tusentals människor att göra exakt som han ville, - kräver sin man.

Säg mig, hur många män i världen är så bra på att mer eller mindre hypnotisera & hjärntvätta ett helt land att följa varenda liten vink som Adolf Hitler kunde?
Om du frågar mig? - Ingen förutom Hitler himself.

Att mörda flera miljoner människor utan att själv i princip göra ett skvatt mer än att peka & styra - kräver sin man.

Att få flera tusentals människor & tro att tex judar inte är värda ett skit, skulle ingen klara av bättre än han gjorde.
Att flera tusen människor helhjärtat trodde på hans skitsnack, var för honom ingen konst överhuvudtaget.
Han hade ALLA lindade runt sitt lillfinger, & allt han ville att dem skulle göra, gjorde dem för sin överman.

Ibland önskar man att man hade lika stark övertalningsförmåga, men inte riktigt i samma situation såklart.

Att kunna säga exakt hur många liv han & hans folk avslutade är omöjligt att säga, men det rör sig om miljoner.

Fick höra ett skämt idag som löd;

Lilla flickan gick in till Hitler & sa;
- Jag fyller år i morgon!
Hitler svarar;
- Nej, det gör du inte.

Inte speciellt kul någonstans. Men att det finns folk som faktiskt skrattar åt det.. får mig bara att må illa.

1 kommentarer

Natta Jones

22 Oct 2009 20:48

Hitler förblindade ju inte bara en hel nation med hjälp utav sina övertygande tal. Han byggde ju även upp Tyskland igen, när det hade varit drabbat utav extrem inflation och lågkonjunktur.

Kommentera

Publiceras ej