Astrid Melissa Edwarda Horn Weitzberg.
Det namnet bär kvinnan som på ett helt magiskt sätt har sjungit sig in i mitt hjärta.
Hon går alltså under artist namnet Melissa Horn.
& lika sött som det smakar på tungan att säga hennes namn, lika sött sjunger hon rakt in i öronen, som därifrån letar sig hela vägen in i hjärtat. & lika sött är det för ögonen när man vilar ögonen på henne.
Jag överdriver inte när jag säger att jag lyssnar igenom hennes båda album MINST 1 gång varje dag.
Jag tycks aldrig någonsin få nog av hennes stämma & hennes magiska texter.
Kanske är det för att jag liksom många andra känner igen mig i väldigt många av hennes textrader?
Jag vet bara att när jag hörde henne första gången, har hon varit omöjlig att sluta lyssna på.

Jag har fått äran att se henne 1 gång live, & jag kan lova er att om ni älskar henne på skiva, kommer ni utan tvekan att få upp ögonen & öronen för henne än mer när hon får spela för dig live.
& fler gånger live blir det! Jag ska garanterat stå längst fram när hon spelar på Hultsfreds festivalen, & så tänkte jag att jag ska försöka se henne när hon har turne med Lars Winnerbäck i sommar också. Två underbara flugor i en & samma smäll, säg mig.. kan det bli mycket bättre än så?

Ni som INTE har hört talas om Melissa Horn, eller kanske inte bara lyssnat på henne av olika anledningar,
- borde ge henne en chans.
Jag har fått många människor att få upp ögonen & öronen för henne. Folk som inte innan hade hört talas om henne, som efter jag har nämnt henne är minst lika förälskad i henne som jag är.

Hennes album går på min spotify as we speak! - & gud vad jag njuter.
En 23 årig kvinna med den otroliga rösten som talar direkt till hjärtat, med sin gitarr i famnen som spelar otroliga melodier, med dem bruna ögonen som berättar en ny historia för varje låt hon spelar, med det långa bruna håret som letar sig ner över hennes kropp, sjunger hon låtar både från hennes uppväxt & andra händelser som hänt runt om i sverige.
& hon gör det så otroligt bra!
Jag kan knappt bärga mig tills hon släpper nästa album, & jag vill att det ska vara Hultsfreds festival NU NU NU!

Melissa Horn - Tack för att du skriver så vackra texter, som ibland får mina ögon att fyllas med tårar, som ibland får mig att le & som framför allt alltid får mig att njuta.
& snälla sluta aldrig någonsin skriva musik & dela med dig av det otroligt vackra.
Det är på scenen & bakom mikrofonen du hör hemma, & jag är så glad att du gör svensk musik så underbar!
Vackra vackra kvinna! ♥

1 kommentarer

Lilly

01 May 2010 23:12

Hon är verkligen bra.

Kommentera

Publiceras ej