Jao, jag har tagit mig tiden att faktikt på allvar lyssna igenom Jay Smiths Debutalbum.

& blir.. vad ska man s
äga..? Inte ett dugg förvånad att snubben ger ut en skiva med endast coverlåtar, well.. förutom den hitills sämsta idolvinnar låten.

& min uppriktiga uppfattning, utan n
ågon som helst last vid Jay Smith himself. Skivan suger.

Jag hade i s
å fall även om jag inte själv är speciellt vidare förtjust i genren hellre sett att han gjorde sin grej.
Metal, or whatever det
är. Dessutom har han redan ett band att luta sig tillbaka mot, vilket redan där säger stopp för mig. Vare sig vi sett honom förut eller inte, så tycker JAG att idol borde och SKA vara ett program för att lyfta fram människor som inte förut på något sätt tidigare setts eller finns i musiksammanhang. Mer än kanske klipp på youtube, där dem sitter i sitt vardagsrum eller ihop tryckt inne på en toalett. absolut MAX!

Det k
änns för mig väldigt medelmåtta & no feeling bakom det han står & sjunger. Det är svårt att hitta känslan som borde finnas där. Hittar man den på något ställe ebbar den ut lika fort som man hittar den.

Jag menar, okej.. kanske vill folk kunna k
öpa hans skiva & kunna ge bort i julklapp, & därför snabbt som attan slänga ihop coverlåtar bara för att. Det är dock ingen ursäkt för hans icke existerande känsla. Kanske också därför som skivan faktiskt blir så kass? Jag vet inte. Jag har verkligen inte höga tankar om vad som komma skall efter detta.

Jag nöjer mig gott & väldigt väl med att trycka repeat på "Like a prayer", and thats it.

F
ör övrigt har han inte fått bra betyg för sin debut på speciellt många andra ställen heller. Fair enough.

Jag ser d
äremot väldigt mycket fram emot att se vad Minnah kan lyckas skapa.

4 kommentarer

Poffie

22 Dec 2010 15:25

Fast nu är det väl så att de kanske börjar med ett cover-album? För att en sista gång, innan hans riktiga album kommer ut, visa vad han går för.

Är säker på att han just nu jobbar på ett eget album. Och det är faktiskt så att alla tycker olika om saker och ting, som du vet lilla vännen. :)

Man kan heller inte lyssna på ett album en gång och sen skriva vad man tycker om det, det är fel och det vet du nog också.

Love and rockets,

Poffie!

A

23 Dec 2010 10:12

1an och 2an ger alltid FÖRST ut ett album med de låtarna de uppträtt med i idol :) Calle och Erik gjorde det förra året. Hans "riktiga album" kommer väl om några månader.

mats

28 Dec 2010 07:56

Det står i deras kontrakt att idolcoverlåtarna ska ut på skiva först. Själlöst javisst, men så är det idol vi pratar om också.

Emma

28 Dec 2010 15:14

Håller med alla som har komenterat, minnah kommer göra samma sak -.-

Kommentera

Publiceras ej