Jag funderar - som vanligt.

Gränsen för vart otrohet går är så himla olika från person till person.
Många anser att man är otrogen om man på ett eller annat sätt blir intim med en annan människa, & många anser att det inte alls behöver gå så långt. En del anser att otrohet kan vara ett flörtigt sms, eller en flört ute på krogen.

Om man tänker på någon annan när man kysser sin partner, är det att vara otrogen?
- Jag tycker inte det. Om det händer någon enstaka gång. Om det däremot skulle vara så ALLA gånger man kysser varandra, är det nog något som inte står helt rätt till.

Om man skickar flörtiga sms till någon annan än till sin partner?
- Det beror nog helt & hållet vad det står i smset. Jag tycker däremot att det inte finns någon anledning i världen att flörta runt när man HAR någon. Fritt fram är det däremot såklart om man är singel. Men otrohet?
Hm, tankeotrohet kanske? Mja, jag tycker nog att det är otrohet.

Om man är på ett uteställe, berusad, & glor sönder sig på en tjej/kille som man finner väldigt attraktiv, är det otrohet?
- Nej nej & åter nej, det tycker jag verkligen inte. Som jag alltid sagt, har man någon får man alltid
"titta, men inte röra".

Om man är onykter & kysser en annan människa, är det otrohet?
- Ja, det tycker jag. Att skylla på att man "är full" är det absolut värsta jag vet. Det är fortfarande ett val, sen har inte mängden alkohol någon som helst betydelse överhuvudtaget. Om jag tex kysser en annan tjej, är det otrohet om det är känslor inblandat. Skulle jag däremot ge min bästa kompis en puss på munnen 1 gång om året, betyder det nada, just eftersom det inte är några som helst känslor inblandat. Skulle det däremot som sagt vara det, anser jag att det är otrohet.

Om man tänker på någon annan när man har sex med sin partner, är det otrohet?
- Ja, det tycker jag. Sex är ändå så fruktansvärt personligt. Tänker man då på någon annan är det ju helt enkelt den man tänker på som man önskar att man hade sex med istället. Så ja, det är verkligen otrohet i mina ögon!

Om man skickar lättklädda bilder till någon annan än till sin partner, är det otrohet?
- Jag förstår inte varför man ska låta någon annan än sin partner ta del av såna bilder? Om man nu verkligen skickar såna bilder till någon annan när man HAR någon, så tycker jag att det på ett sätt är otrohet. Det är ju ett tecken på att man vill vara attraktiv för någon annan.

Finns hur många situationer som helst, kan omöjligt skriva upp alla här, med risk för att det skulle bli en hel bok.

Nu är jag jätte nyfiken - var tycker ni att gränsen går?

8 kommentarer

Lina

01 Feb 2010 15:11

För mig är pussar/kyssar och sex otrohet. Men sen, självklart, är det INTE okej att flörta med- eller skicka nakenbilder till andra osv.. Men jag ser det bara som att "så gör man inte", helt enkelt. Typ som att man inte slåss, eller stjäl. :P

Elias

03 Feb 2010 01:58

Jag håller med om det du har skrivit Malin. :)



/Elias Örebo.

♥ Jenny ♥ - Min kamp mot min vikt

03 Feb 2010 02:33

Vet inte riktigt var gränsen går

Alexandra

03 Feb 2010 17:10

När man är intim med en annan person, alltså från en kyss och längre är utan tvekan otrohet och inte ok!



Men att inte få kolla på andra, tycka att någon ser bra ut eller få ge en komplimang till en annan person, tjej som kille tycker jag är helt OK. Se men inte röra, vilket bara helt enkelt är en oskriven regel i ett förhållande OM man inte kommit överens om någonting annat.



Att skicka sms med någonting olämpligt till en annan person än sin partner, flirta hejvillt på internet eller som Lina här över säger, skicka nakenbilder till någon. Det är någonting i relationen som fattas om någon av parterna gör detta, och behöver nog utredas?

Brist på uppmärksamhet kanske?

(i vissa fall är det helt enkelt bara personen som är otrogen som är dum i huvudet)



Jag finner inte att överdriven svartsjuka är någonting som en relation behöver, vill min sambo tycka att någon är snygg, kommentera det osv. Varsågod, bara jag får göra samma sak. :)

Alexandra

03 Feb 2010 19:26

Ja men precis, att ha en svartsjuk partner eller att vara otrogen är ju inte direkt samma sak :)

Det bästa tycker jag är att inte ha några regler alls.

Inget, var hemma innan 1 inatt är du snäll så jag kan sova ordentligt, du ska umgås med mig när jag är ledig, osv osv.

Inga regler, ingenting att bryta och då ingenting som gör en ledsen.

(och då räknar jag inte med sådana oskrivna som otrohet)

:)

Alexandra

03 Feb 2010 21:03

haha oj vilken konversation det blev av det hela!

Skoj!



Absolut, men det hör lite till att lära känna varandra-delen i ett förhållande. Tror

"nu sätter vi oss ned och berättar vad som är rätt och fel" kan skrämma bort flertalet partners än att man gör det i ett berätta om sig själv, erfarenheter och rädsla snack.



Om man nu har haft det.

Exempelvis så hade jag och min sambo en hel del att prata om om våra tidigare förhållanden, så jag tror vi båda två har en ganska stor uppfattning om varandra på något sätt. :)

Man ska ju trots allt även vara vänner och kunna dela erfarenheter och motgångar med varandra, inte bara hålla hand och vara svartsjuk ^^

Alexandra

03 Feb 2010 21:27

Ja men verkligen!

Tror vi är överens! Kärlekar ska vara glada att få oss som partners helt enkelt! :D

Alexandra

03 Feb 2010 21:34

Tack så mycket, och tack själv!

roligt att slippa alla modebloggar.. haha!

:)

Kommentera

Publiceras ej