Nu har jag sett den - filmen som fått 8 oscars & som berört många människor.
And i can see why.

Filmen handlar om Jamal Malik, en 18-årig föräldralös kille från Bombays slumområden, som är bara en fråga ifrån att vinna 20 miljoner rupier i den indiska tv-versionen av "Vem vill bli miljonär?". Men när programmet tar paus arresteras han, misstänkt för fusk. Ingen tror att han, en pojke från slummen, ska veta de rätta svaren. Desperat försöker Jamal bevisa sin oskuld och går igenom fråga för fråga för att förklara hur han kunnat känna till alla svar.

Den här filmen mina damer & herrar är helt utan överdrift en av dem bästa filmerna jag sett - någonsin!
Efter att ha kollat runt lite vad andra tycker om filmen, så är det som alltid..
- smaken är verkligen som baken, delad!

En del tycker att den är väldigt osammanhängande, för att dem hoppar så mycket i filmen.
Men det är ju liksom det som är hela poängen, samtidigt som man ibland får se honom sitta i "heta stolen", & får en fråga, får man under den frågan se hur han under händelser, vet svaret. Inget krångligt med det alls.
& en del säger att den är seg, vilket jag verkligen inte heller kan hålla med om. Måste i så fall vara för att folk är otåliga, eftersom den är 2 timmar lång.
Men jag satt som fastklistrad från början till slut.

Jag säger bara såhär - har ni inte sett den.. GÖR DET!


På tal om något helt annat, så är min prinsessa det absolut vackraste som finns.
& det finns ingen annan människa på jorden som jag hellre vill vara med.
Det är prinsessan - hon, Ida Nielsen som får hela min kropp att bubbla.
Det är hon som får fjärilar i min mage att cirkulera, varje sekund, varje minut 24 timmar om dygnet.
Det är hon som får mig att varje dag sätta ett leende på mina läppar.
& det är hon som får mig att bara bli mer & mer betagen av hur fruktansvärt vacker hon är - på alla sätt!
Att en så vacker prinsessa skridit in i mitt liv, är något jag tackar "him up above" för varje dag.
& jag hoppas att hon har kommit för att stanna, länge.
My god, vad jag tycker om den kvinnan

Nu ska jag krypa ner under täcket, drömma mig bort till min prinsessas famn, & hennes kyssar som får hela min värld att gunga.

Godnatt. :*

3 kommentarer

Natta Jones - Mindfuck!

12 Jan 2010 09:26

Jag borde nog ta och se den :)



Jag såg även ett repotage då dom avslöjade att barnen som skådespelade i filmen inte har fått de pengar de har blivit lovade för filmen, och lever fortfarande lika fattigt som de gjorde innan. Hemskt! Kanske inte alla, jag har ju inte sett den så jag vet ej vilka skådespelare det handlar om.

Fanny

12 Jan 2010 21:15

Den filmen är så himla bra!

Marra

13 Jan 2010 17:13

Men snälla gumman! Vad har du för dygnstider?????Jag går upp kl 05.30, ungefär när du går och lägger dig, skärpning!

Kommentera

Publiceras ej