Life's just like a bubble. If you squeeze to hard - you'll break it.


Det "ordspråket" dök upp i mitt huvud, helt random. & vid närmare eftertanke ligger det fruktansvärt mycket sanning i det. Det är ju faktiskt så. Man har bara ett liv, & om man klämmer åt runt livet för hårt, går det sönder.
På olika sätt.

Det är många gånger det faktiskt slår mig att man inte vet vilken dag man lever den sista.
Det är många gånger det slår mig att jag faktiskt borde visa mer uppskattning till dem människorna som betyder något för mig.
Det är många gånger jag tänker på hur lyckligt lottad jag faktiskt ska vara för att jag får äta mig mätt varje dag.
Det är många gånger jag tänker på hur jävla mycket sämre jag kunde haft det.
& ändå har man mage att klaga sönder sig ibland.


Hur dålig dag man än har, finns det ALLTID någon som har det miljoner driljoner gånger värre än du.
Kanske lätt & säga nu när man inte har en dålig dag...? Men det är ju faktiskt så.

Att man ibland kan klaga på att potatismoset hunnit bli kallt, när det finns folk som skulle DÖDA för att få lite fesljummen potatismos.
När man ibland kan klaga på att man är fet, när det finns människors magar som svälls upp på grund av hunger & inte på grund av övervikt.
Här kan vi styra över vad vi stoppar i oss. Det kan inte de.
De har aldrig någonsin valt att bo i misär, eller att gå runt hungriga dagar, veckor eller månader.
De lägger sig ner en efter en & dör, medan vi kan peka på iprincip vad som helst i affären & äta oss mätta, & somna gott.

Nu kommer jag in på det där igen, haha. När jag väl börjar prata om det, så finns det ingen hejd på mig.
Men jag tycker det är rätt sjukt ändå.. jag bryr mig så fruktansvärt mycket om andra människor.
& just det här som jag precis nämnt är något jag väldigt ofta tänker på.

Ta vara på det ni har, & glädjs åt de människor som berikar era liv.
Var glad för den fesljumma potatismosen, & var glad för hålet i soffan.
Var glad över att du kan somna gott varje natt, & var glad över att kunna göra dig själv ren.
Kramas i trafiken & waina inte över det du INTE har, utan glädjs istället åt det som faktiskt ligger framför dina fötter.

Jag säger & menar bara - ta vara på det du har IDAG, imorgon kan det vara försent.

Kommentera

Publiceras ej