Barnen ska ärva jorden. Men jag ska också ärva ett silverhjärta med pappas tänder i av farmor.

- Claire, 5 år.

Många i min familj är döda & hänger på väggen.

- Tobias, 6 år.

Gamla människor tycker mycket om barn. Särskilt om de inte säger något.
- Maiken, 6 år.

Förr i tiden drog man barnen i öronen. Det får man inte längre. Så nu drar de dig i håret.

- Malin, 6 år.

Förr i tiden, för många, många år sedan, måste mannen fråga flickans far om han kunde få dotterns arm.

- Wilhelm, 7 år.

Förr i tiden sa man "Jag älskar dig" till folk. Nu för tiden behöver man som tur är inte anstränga sig så förfärligt längre. Jag tror det räcker med att man säger "Kom hit!"

- Holger, 8 år.

Min pappa kan en saga från förr i tiden, om trettioen små igelkottar & ett gult lejon.

- Nelly, 5 år.

Min mamma säger att jag går henne på nerverna, fast jag står alldeles stilla.
- Sigurd, 6 år.

Min pappa tycker att jag är snällast men min mamma tycker att min bror är snällast. Jag tycker egentligen att våran katt är snällast för han dödar bara möss.

- Joachim, 7 år.

När mamma blir arg på mig säger hon att det står "slav" i pannan på mig och därför måste jag lyda. Då går jag in på mitt rum och spelar Gameboy. Mamma tycker inte att jag är en bra slav.

- Hampus, 8 år.

Människor är en egen ras, särskilt mammor. De kan bli väldigt rasande.

- Jan, 6 år.

Jag är Tarzan. Men det tycker inte pappa, han säger att jag är Tarzans apa. Och mamma säger att det är för att pappa är en gorilla.

- Tomas, 8 år.

Jag har ärvt ögonen av min pappa & håret av min mamma. Täckjackan har jag ärvt av grannen.

- Sylvia, 7 år.

När jag var liten åt jag upp gräset mellan benen på grannen.

- Sunniva, 7 år.

När jag slåss med min lillebror får jag inte slå tillbaka. Det gör jag inte heller. Jag bits istället.

- Susanne, 7 år.

Familjeplanering är att fortplanta sig med någon. Då måste man stoppa in vissa saker i varandra. Men det är helt privat.
- Hanna, 8 år.

En riktig kompis är snäll som en kossa & säger aldrig "bajskorv" till en med hård röst.
- Sofie, 6 år.

Oscar slåss mycket. Han slog sig själv i ögat så att han bröt benet.
- Daniel, 7 år.

Man kan använda gondol eller p-piller. Min katt väljer p-piller, men den ska steriliseras när min pappa får tid. Min katt har förresten inte haft tid den heller.

- Matilda, 6 år.

1 kommentarer

T O V A

16 Jun 2010 11:31

hahaha, fan vad kul det var! :-D



*sv;*mm..

Kommentera

Publiceras ej