skulle låten varit, då hade det sett way annorlunda ut i Oslo.

FLOPP FLOPP FLOPP!

Didnt i tell you huh?
Jag visste hela tiden att det skulle gå piss rätt åt helvete för Sverige i Oslo.
Men det är så det går när svenskar röstar som kratter på helt fel låt.

Jag säger absolut inte att jag tycker låten är dålig - för jag avgudar den.
MEN man måste tänka lite längre än så.
Man skickar ju inte ett bidrag till EuroVisionSongContest bara för att se henne sjunga sin låt, man skickar den för att man på allvar tror att den faktiskt har chans att svepa alla andra av banan.
& trots Annas underbara framträdande, även om det är lite väl stelt, & hennes underbara stämma, räcker inte det.
Okej, jag är en sucker för ballader, men come on! Det blir LITE väl mycket när 99% av dem tävlande bidragen sjungs i snigelfart. ZzzzZzz!
Just därför bleknar någon som Anna. Tyvärr.
Men det är smällar man får ta.

Det är första gången sen 1976 Sverige INTE kommer med i en Euro Vision final. Det är fan illa!

Jag står fast vid det jag hela tiden sagt; hade vi skickat något som Timoteij, hade vi iaf varit i final.
& därefter MINST topp 10, det kan jag sätta mitt liv på.

Men jag är inte bitter. Hrmpf. Borde kanske sluta engagera mig i såna där tillställningar...

4 kommentarer

Mammut

28 May 2010 10:22

Vi dissade eurovision. Jag tycker det är överskattat. Jag är helt övertygad om att om vi skickat vidare Salem -då hade vi gått vidare! :)



Var det några bra låtar ens då?

Anna

28 May 2010 11:37

Jag måste bara säga att den videon är inspelad i Falköping, där jag bor, och i mina skola x)

Anonym

28 May 2010 17:02

Mammut; Salem eller Timoteij hade blåst alla andra motståndare av stolen. :P Men ja, du kan läsa vad jag tycker om några av dem i ett inlägg längre ner :P Azerbaijan är mina favoriter. Dem eller Danmark kommer vinna tror jag.



Anna; haha, vad coolt! :D

Anonym

30 May 2010 22:52

Tyväarr så kan jag inte hålla med att låten är bättre på den videon:P

Kommentera

Publiceras ej