Den 7-9 juli kommer ni se mig springa omkring bland burkar & glas, skurkar & kras.
För då kommer jag befinna mig på årets höjdpunkt - Hultsfreds festivalen!
Men vad vore Hultsfred, utan att få waina lite om dess artist/band utbud?

Om jag får säga hur jag tycker & tänker om utbudet på artister & band i år, så är det pure and true SKIT.
Dem har mage att gå & låna 20 miljoner av kommunen, & slänga in 3838363 artister som man aldrig någonsin förut hört talas om. Dem flesta av dem har antagligen aldrig någonsin ens stått på en scen förut.
Det finns 1 eller 2 band som kanske gör sig fint som headliner, om ens det.

Vareviga år får man höra att det inte blir något mer Hultsfred, för att dem gått så fruktansvärt mycket back varje år.
I can see why! Inte så konstigt att dem går back, när det kommer band/artister som folk framför allt INTE vet vilka det är.
Hultsfred är som en hitta-ny-musik-festival.
& i jämförelse med tex Peace and love bleknar hultsfred - rejält. Vilket är synd.

Jag förstår absolut att det är långt ifrån gratis att boka band & pröjsa dem för sin tid på scenen, men att dra dit NÅGOT band som är unikt & som skulle locka folk från hela världen, hade kanske varit något att satsa på?
Varför inte satsa alla pengar ni bara har på ett tunt men GRYMT utbud av artister & därifrån fiska upp er till toppen för kommande år?
& med tunt utbud menar jag att det inte behöver knökas in 40 band på 3 dagar, utan att man kanske har lite mindre artister, men fan så mycket kändare.
Folk kan hitta ny musik på youtube eller spotify, man behöver ingen festival till det.

Hur eller hur - hultsfred är ändå hultsfred. Ska ni också dit?!

2 kommentarer

Natta Jones - Mindfuck!

07 May 2010 13:22

Tycker det verkar komma många bra band dit, men en massa okända också.

Malin

07 May 2010 16:03

Natta; Njaee.. lite sisådär faktiskt. Ska du dit? ;D

Kommentera

Publiceras ej