Frågar ni mig - så ja!

Att man inte längre får röka inomhus på olika ställen har jag väldigt mycket förståelse för, det är bara pure and true ofräscht! Men att inte få röka på uteserveringar heller?
Harre!
Det är ju iaf ute i friska luften? Det är ju exakt samma sak som om man går ute & röker, bara att man på en uteservering istället sitter ner..
Det kan ju iaf finnas rökrutor/bord där man FÅR röka på uteserveringar, men att överhuvudtaget eventuellt helt & hållet förbjuda det tycker jag bara är fruktansvärt löjligt.

Snart slutar det väl med att man inte får röka offentligt överhuvudtaget. Gimme a break!

Vad tycker ni?

7 kommentarer

Natta Jones - Mindfuck!

30 May 2010 21:50

Tycker det ska finnas rökbord, bara vi som inte röker slipper få röken på oss :/ Är sjukt jobbigt när man har astma och fel på lungorna...

Sandra

30 May 2010 21:53

Helt sjukt ju! Tycker man kan ha det en aning avgränsat mellan rökare och ickerökare men att utesluta det helt, när man faktiskt är utomhus är ju galet.

Malin

30 May 2010 21:53

Natta; Ja. precis det jag menar & skriver :P Men att förbjuda det helt & hållet är ju bara löjligt. :P

Lilly

30 May 2010 22:06

Jag tycker att det är bra. :))

Lina

02 Jun 2010 13:14

Nää jag håller med dig. Jag kan tycka att om man har gäster som klagar så kan man ju som du föreslog ha egna bord o kanske nån genomskinlig glasskiva emellan eller liknande. Men att ta bort det helt och hållet det tycker jag bara är onödigt..

Det kommer bara fler och fler regler och lagar hela tiden, trots det så blir samhällsprobemen ändå bara större. Kanske i ren protest.

Snart får man väl inte gå utanför sin egen tomt...



:/

z a n n y h ♥

02 Jun 2010 13:38

håller med dig! helt sjukt..

Louise - en främling

01 Oct 2010 15:40

jag håller inte med alls.

om du tänker själv att du tex inte skulle röka faktisk, så får du aldrig slippa den där äckliga röklukten.

vi som inte röker kan säkert ha olika tankar om varför de inte röker, min orsak är att det är äckligt, luktar och pajar bara för en - och alla andra!!

har du inte tänkt på det? man kommer aldrig ifrån röklukten vart man än går.. det är fan hemskt, tänk då de som har astma hur jävla snällt är det mot dem? de kan ju knappt lämna huset utan att löpa risk till astmaattacker så som samhället ser ut idag.



såklart de som faktiskt röker tycker det är helt sjukt dåligt, men tänk åt andra hållet någon gång så kanske ni förstår er på det hela. sen däremot kan jag hålla med om att de kan ha rökrutor eller något, bara inte röken hamnar hos de som inte vill ha den.

Kommentera

Publiceras ej