Nu har jag sett den filmen också.
Den mänskliga tusenfotingen.

Handlar om;

Den pensionerade kirurgen dr. Heiter drömmer om att skapa en mänsklig tusenfoting genom att placera människor på knä bakom varandra och operera ihop dem från mun till anus. Med hjälp av Rohypnol, skalpeller och tre offer skapar han sitt livsverk i källaren. Inte ens om du har varit kirurg i helga ditt liv har du sett något liknande. Känsliga personer varnas.

Så lyder raderna när man läser om filmen. "Känsliga personer varnas", vet inte riktigt om den var så obehaglig & vidrig som jag från början hade trott.
Men visst okej, som många vet blir jag väldigt sällan äcklad av något i filmväg, än mer sällan rädd, men för dem som kanske inte är lika tough som mig, så är det nog kanske en film som kommer få många människors magar att vändas ut & in.

Det jag tyckte var mest obehagligt i filmen var den sjuka föredetta kirurgen, otäck bara att titta på. I övrigt... medelmåtta!

Men det finns scener i filmen där man är väldigt nära på att bryta ihop av äckel, men jag tycker ändå inte att filmen levde upp till dem förväntningarna jag hade.
Sen är det ju faktiskt så att alla skräckfilmer påminner mycket om varandra på många plan.
Ta det där med mobiltäckningar tex, i varenda skräckfilm är det alltid "oh no, there is no signal!" eller "oh no, the battery is empty!", & att dem alltid springer åt fel håll, eller att dem tar all tid i världen på sig att rymma från sin mördare.. eller eller eller. Dem är alltid lika förutsägbara!

Hur eller hur finns det ögongodis i filmen iaf, thank god! Ashley C. Williams. meeeow!
Det är den tjejen med ICKE lockigt hår. Godis godis godis!

Högre betyg än så får den inte.

5 kommentarer

saanna

20 May 2010 23:25

Fan så den va inte så bra som den förväntas då? :( men måste se den iallafall, verkar sjukt intressant!:)

Malin

20 May 2010 23:35

Njae, jag tycker inte det :p Slutet sög dessutom. :P Men smaken är ju som baken! (:

Natta Jones - Mindfuck!

21 May 2010 00:02

Lol ska lätt tanka hem den iallafall :) Finns inga filmer som är äckliga nog egentligen :(

Fru Sessan

23 May 2010 13:59

Jag blev inte rädd när jag såg paranormal activity, kanske slutet som var lite småläskigt. Annars var de mest seg! Den här lät väldigt läskig på trailern, men antar att saw å såna filmer är äckligare för att man verkligen får se äckliga scener. Hörde att man inte fick se så himla mkt, att det bara skulle spela spratt rent psykologiskt.



jag är skitkänslig, jag klarade inte av Saw, utan blundade halva tiden av filmerna, hahahaha



Puss på dig, frstn!

Emma

30 May 2010 21:32

Fy! Den här ska jag verkligen inte se!

Kommentera

Publiceras ej