Oh mah fucking gawd!

Jag var helt bombsäker på att min dröm var en sann dröm. För den kändes så jävla verklig!

Det här är vad jag minns;
Jag var på Liseberg, i någon restaurang liknande byggnad, varifrån man kunde se & ha uppsikt över attraktionen "uppskjutet" & av någon anledning så iaktog jag den under en hel färd där jag satt vid mitt bord.
& ni som har åkt den vet att precis i början så åker den upp lite, gör ifrån sig ett pysljud för att sen åka ner igen INNAN den skjuter iväg upp med världens fart?
Exakt så gjorde den, precis som vanligt förutom att den typ fastnade lite grann innan den sköt iväg & kedjorna som håller i hela karusellen gjorde ifrån sig ett ljud.. & redan då sa jag "Det är något som inte stämmer..." & jag skulle snart få se att mina ord blev besannade.. så den sköt upp alla som satt i, & "stoppet" som finns där uppe för att skjuta ner dem igen, fungerade inte, utan dem flög av hela karusellen, & hela stolspartiet störtar rakt ner i marken, så man hör hur delar från karusellen studsar på restaurang fönstrena!

Ett sign eller inte - jag tänker INTE åka uppskjutet när jag besöker Liseberg på Torsdag & Fredag!
(för övrigt har jag väldigt stor respekt för både uppskjutet och fritt fall, för tänk om det faktiskt skulle hända någon gång.. jag tror att det är långt ifrån omöjligt...)

5 kommentarer

Anna

10 May 2010 19:06

Ska du på HBT-festivalen? :)

Lina

11 May 2010 08:46

Scary dröm!!! Om jag drömt nåt liknande skulle jag oxå låta bli att åka den! :O

Och förresten, Alma är inte det minsta farlig! Allt är bara på LEK! ;)

Pusspårej

Anna

11 May 2010 12:25

Okej, tänkte eftersom du skulle till göteborg precis när det var :)

Natta Jones - Mindfuck!

12 May 2010 21:21

Nej, skulle inte åka den om jag var dig ;P Man vet ju aldrig! :)

Malin

12 May 2010 23:07

Natta; eller hur! Jag hoppar det den här gången faktiskt :P

Kommentera

Publiceras ej