Det här kan vara en av de vackraste men samtidigt hemskaste musikvideon jag sett. Någonsin.

Texten smetar ihop sig otroligt bra med musikvideon, vilket gör låten tusenfalt gånger bättre.
Jag har själv inte varit i samma sits som den här snubben & klivit in i mitt eget sovrum & kommit på min flickvän med att vara otrogen. Men jag har blivit bedragen däremot. & smällen är nog lika hård i båda fallen.

Det känns som om hjärtat släpper sitt fäste & glider ut ner över hela marken. Allt man byggt upp & trott försvinner i samma stund som det händer.
Jag önskar ingen att bli bedragen. Det är mycket som gör ont i kärlek, men att bli bedragen slår fan det mesta.

& så återigen blir jag så ypperligt trött på de människor som har mage att säga "Man kan inte säga om man kommer vara otrogen eller inte, för det vet man inte." Ursäkta mig, men det vet man ta mig fan.
Det är ett val att vara otrogen & absolut ingenting annat.

Mängden alkohol du har i din kropp är ingen som helst ursäkt. Att ni har en dålig dag/period i förhållandet & att du saknar bekräftelse är inte heller någon ursäkt. Vad man än kommer med för patetisk ursäkt, så spelar det ingen som helst roll. Måste man tvunget pilla på någon annan än sin partner, ska man antingen förbli singel för resten av sitt liv, eller så gör man helt enkelt slut först. Det är inte svårare än så.

Så jo, jag kan med handen på mitt hjärta säga - att jag aldrig någonsin under några som helst omständigheter kommer vara otrogen. Jag har helt enkelt gjort det valet.
Den smärtan som det innebär för den bedragna är ingenting jag vill att min flickvän ska uppleva.

Har jag någon, är det en självklarhet för mig att hålla mig till henne. Något annat finns inte på kartan.

Otrohet är skit, likaså de som varit/är det. Punkt slut.

3 kommentarer

Anne

07 Oct 2010 19:59

Är det en ny musik video till den? :O

Manuela

10 Oct 2010 16:43

Jag tyckte Seal sa en bra grej i en intervju..



Typ " Inte förrän du kan vara 100% trogen mot dig själv, kan du vara totalt trogen en annan människa.

Natta Jones - Mindfuck!

11 Oct 2010 12:36

SV; HEHE nej Malin jag är inte helt homo ;) Dock så är jag en riktig liten pojkflicka och har alltid varit det :) Har alltid tyckt det har varit jobbigt att "försöka vara kvinnlig"

Kommentera

Publiceras ej