Jag funderar... som vanligt.

Igår när jag var på väg hem från min skatt, så såg jag en kille runt 18 bast kanske, som slog upp sin bärbara dator & tryckte på en tecknad serie & tittade på.

- Det fick mig att fundera lite på det här med äldre & just tecknat.
Varför tittar folk som är över 13 fortfarande på tecknat?
Jag ser såklart inget fel i det överhuvudtaget, eftersom jag själv gärna ibland (även om det är sällan) kan trycka på en tecknad film. Men sen finns det ju faktiskt som de som föredrar tecknade filmer framför något annat.
& det får mig bara att fundera på varför..

Antingen så tycker man helt enkelt bara otroligt mycket om det, av olika anledningar.
Eller så kanske det är någon slags.. trygghet (?) från när man var barn & kunde titta utan att någon hade några invändningar mot det.
Kanske bringar det fram lite nostalgiska trygga minnen från när man var yngre?
& kanske vill man när man har sina "down dagar" just därför trycka på en tecknad film för att komma bort från "nuet" & drömma sig tillbaka till när man var barn?

Tecknade filmer är mysiga, det råder det inga som helst tvivel om. Vissa är såklart bättre än andra, som i vilken genre som helst.

Så min fråga är väl helt enkelt - tittar du på tecknat & i så fall varför?



Tänkte uppdatera er lite om vad som händer i mitt liv också.

Jag landade hos min skatt i fredags. & eftersom SJ är duktiga på att strula till det för alla på resande fot bra ofta, fick det bli taxi från Norrköping till Nyköping istället för tåg. Eller ja, okej.. det var verkligen STOPP i tågtrafiken redan i Linköping. Det stod folk på perrongen där mitt tåg skulle avgått som väntade på tåg som skulle kommit/avgått klockan 15. & när jag var där var klockan runt 18. 

En liten "kul" grej som hände när jag klev upp på perrongen i Linköping var att det absolut första jag såg var en lång smal figur, med gulblondt hår, en svart hatt på huvudet & med svarta åtsittande jeans. 
Jag får direkt mina aningar om vem personen i fråga är. & det visade sig att jag hade helt rätt i mina misstankar, när personen vänder sig om. - Johan Palm.

Eftersom jag vet att min lillasyster iprincip avgudar honom var jag snabb som attan upp med mobilen för att försöka få tag på henne. Det tutade upptaget ända tills jag klev på tåget. Hon blev måttligt avundsjuk när jag sa att jag hade kommunicerat med honom. Moahaa.. Min lilla favorit. Hrmpf

Hur som haver..
Tåget som jag egentligen skulle ta hade gjort mig försenad i Norrköping, vilket i sin tur i så fall hade lett till att jag hade missat tåget från Norrköping till Nyköping. Så i ren chansning hoppade jag på ett annat tåg mot Norrköping i hopp om att hinna med tåget då.
Det gjorde jag inte.
Men som sagt, det blev taxi. & jag var framme i Nyköping 40 minuter senare än jag egentligen skulle.

Tiden med min skatt har varit sagolik som alltid. Hon är verkligen så jädrans fin den där Johanna.
& jag tycks fatta mer & mer tycke för henne varje gång jag träffar henne.
Vet ni en sak?
Jag tror faktiskt med handen på mitt hjärta att jag träffat så jävla rätt den här gången.
Det känns så otroligt avslappnat & naturligt med henne. & då menar jag på ALLA tänkbara plan.
Hon får verkligen hela min värld att snurra. & när jag är med henne är det precis som hon sa till mig när vi gick hand i hand genom stan "vet du en sak? När jag går med dig, är det som om alla andra försvinner.. jag ser bara dig & mig." & exakt så är det för mig också. Allt annat blir suddigt när jag är med henne.
& att vara vid hennes sida är det bästa som finns.
Johanna - Jag älskar dig. <3
Vi ses snart igen min skatt, jag lovar.

Det känns väldigt tungt att åka ifrån någon som mår så fruktansvärt dåligt som hon gör just nu, & det var inte bara en gång jag tvekade på att verkligen åka ifrån henne.. men som sagt, vi ses snart igen. & jag längtar..
- redan.

2 kommentarer

Johanna

23 Oct 2010 13:13

Älskling, jag hoppas du träffat så rätt du bara kan nu! Det måste vara så eftersom du gick ut utan smink med mig! (a) Jag älskar dig min gulleplutt :*<3

Bloggens ägare

23 Oct 2010 14:30

Det måste vara så ja! Jag hoppas att jag får dela mååååånga månader med dig. Jamen precis! Jag visar mig aldrig någonsin utan smink, inte ens för de i min familj. Tror inte du förstår hur stort det var för mig att GÅ UT utan smink :b Eller att jag visar mig för dig utan smink, aldrig gjort för någon av mina andra flickvänner :p Jag älskar dig Johanna! :* <3

Kommentera

Publiceras ej