Ni har säkert sett den också. Reklamen som nu går ut i media som "reklamen som trycker ner & mobbar" med tanke på vad den handlar om.
- & jag är fullständigt beredd att hålla med!

"Men det är bara en reklam.." "Det är ett budskap som ska fram malin.."

Okej, lets see.. vad är det för buskap som ska fram? Att jag som inte har comviq kompis ska köpa det för att jag ringer gratis till alla mina vänner? & att jag tänker som en drogad apa om jag inte skaffar det? & att man blir kastad i en container samtidigt som en hel folkmassa skriker att man är dum i hela huvudet & borde skämmas?
Budskapet är helt enkelt att comviq kompis ska vara bra för att man ringer gratis till alla sina vänner.

1. Jag har halebop, som är tusenfalt mycket bättre, eftersom jag både smsar gratis till ALLA & ringer gratis till alla med halebop, vilket är enough för mig.

2. Jag tänker inte som en drogad apa bara för att jag inte har comviq kompis.

3. Hur svårt är det att INTE använda sig av personliga påhopp i en reklam, när budskapet är att få fram att välja "rätt" mobil abonnemang? Jag hade fattat piken gott & väl om de bara skrev på en planka typ "Har du inga kompisar? Skaffa comviq kompis, så får du en!"
Istället för att.. i princip uppmana till mobbing.

Jag kanske är löjlig. Men jag stödjer inte mobbing i någon form - inte ens i reklamens värld.
& om ni inte tycker att det är mobbing - tja, då vet ni inte vad mobbing är. Simple as.

5 kommentarer

Bella

08 Sep 2010 21:20

håller med...

Anonym

09 Sep 2010 16:50

det är ju samma sak med tele2 :p ringa och smsa gratis till alla som har det...

Bloggens ägare

09 Sep 2010 18:24

Jajo, visst. men de har inge nedtryckande reklam? :p

Natta Jones - Mindfuck!

10 Sep 2010 10:23

Ja, haaaatar den där reklamen den är så dum x)

Bloggens ägare

10 Sep 2010 14:01

Eller hur! Galet kasst gjort! :p

Kommentera

Publiceras ej