"Ett koreanskt par blev så djupt spelberoende att de försummade sin egen tremånaders dotter.
I spelet som kallas för Prius byggde de ett virtuellt liv med ett eget virtuellt spädbarn som de tog hand om upp till 12 timmar om dagen.
- Men deras egen bebis hemma dog av svält.
De ska ha matat sin bebis endast en gång om dagen.

Polisen försökte gripa paret men föräldrarna försvann spårlöst efter dotterns begravning. Men nu, fem månader senare har polisen lyckats gripa dem.
Paret sa till polisen att de inte varit på ett internetcafé sedan begravningen."


Så lyder raderna jag nyss läste på expressens hemsida.
& jag sitter & gapar bara.
Jag kan verkligen inte ens i min sjukaste fantasi förstå hur det kan gå såhär jävla fel.
Man kan inte ha många skruvar på rätt plats, för att bli såhär full med ondska.
De tar alltså hellre hand om en VIRTUELL bebis än sin egna.
Sitt eget kött & blod!

Människor slutar verkligen aldrig någonsin att förvåna mig, & jag tycks bli mer & mer förvånad för varje gång jag läser något nytt sjukt.
De hade alltså begett sig till ett internetcafé upp till 12 timmar om dagen, & lämnat sin bebis hemma, inlåst.. utan mat, byte av blöja, eller kärlek. & jag blir bara så... arg & mållös.

Visst att dataspel är galet beroende framkallande, men borde inte en bebis av ens eget kött & blod, betyda lite mer än en dataskärm? Well.. uppenbarligen inte för det här paret.

Frågan är hur de ens kan gå & lägga sig i sängen, själva mätta i magen, med kärlek från varandra & somna med gott samvete & veta att i något annat rum ligger deras bebis skrikande efter mat i magen, kall, så tom på kärlek det bara går & söndergråten?
Jag finner faktiskt inga ord
.
Jag hoppas vid GUD att de kastrerar killen & att de aldrig någonsin ger liv åt någon ny bebis ever again.
För er som vill se hela urklippet + video, så finns det att se här;
-> http://www.expressen.se/nyheter/1.1908405/deras-bebis-dog-av-svalt

4 kommentarer

madde - ensamstående mamma till charlie

15 Sep 2010 21:50

sjukt!!!!!!!

Bella

21 Sep 2010 02:16

äckliga föräldrar... måste haft nån rejäl störning.

ida

21 Sep 2010 12:48

Hej!

Är det så att du har varit i Norge och jobbat!? :)

Vart var du och jobbade ?

Såg det i något forum om jag har kommit rätt. haha

:)

Rosida

27 Sep 2010 21:29

Herregud, vad hemskt... :'(

Intressant blogg. ♥

Kommentera

Publiceras ej