Nog för att Lady Gaga är mer eller mindre känd för att vara "speciell" & sticka ut, men det finns väl ändå gränser?
Eller?
Jag har funderat fram & tillbaka på vad syftet med det här kan vara.
& vad det än må vara, så förstår jag verkligen inte. & behöver inte heller förstå, för att tycka att det helt enkelt är fruktansvärt äckligt!
Dessutom har hon kastat upp en köttbit på huvudet också som något slags... diadem? God.

Jag har ingenting emot Lady Gaga's musik and so on.. men att på fullaste allvar dra på sig en klänning ENDAST med ihop sydda köttstycken, får min mage att vändas ut & in. Från topp till tå! Inte nog med att hon bär en klänning av kött, skorna är också så mycket kött det bara kan bli.
Det hade varit intressant att fråga henne vad vitsen med det är.

Nya modet? Tycker hon själv att det är snyggt? Har hon personligen slagit ihjäl djuret för att nå köttet? Är det människokött? Djurkött?

Hur som haver, vad anledningen än som sagt må vara så är det bara groteskt & fruktansvärt ohygieniskt.
& att dessutom välja en sån här klädsel på en mtv gala, gör att jag bara vill lägga mig ner dubbelvikt & skratta.
Tänk vad det måste... lukta?

Hon lyckas iaf med att aldrig någonsin sluta förvåna! På både gott & ont? Hrmpf.

Vad tycker ni, hiss eller diss?

200 kommentarer

Corne

25 Sep 2010 00:56

alltså. fyfan. någonstans dras väl gränsen eller? och det är verkligen låååångt innan det där, det är iallafall min gräns. Det där var nog det äckligaste jag sett på länge.

Annika

25 Sep 2010 11:51

”Äsch, hon är ju bara ett stycke kött” är en replik som Mikael Persbrandt får säga i sin roll i filmen ”Vuxna människor” (1999). En replik som säger en hel del och också ger Lady Gaga's klänning relevans. Den är helt enkelt skit bra, för många kvinnor behandlas ju fortfarande som ett stycke kött. Det senast uppmärksammade exemplet på det är surrogatmödraskap som är förbjudet i Sverige men tillåtet i till exempel Indien där kvinnor blivit välkontrollerade födslokapslar eller maskiner som jobbar dygnet runt för den rika världen. En situation som inte är människovärdig… och är det rätt att barn görs till handelsvaror?



Jag hissar därför stort :)

sanna

27 Sep 2010 15:37

jag ser det snarare som en protest mot pälsindustrin. kan man bära en djurs hud och päls så kan man väl lika gärna bära köttet också? Varför är det äckligt att bära djurkött men helt okej att bära djurpäls?



Sofia

27 Sep 2010 15:38

Nej! I love it. hon vill sticka ut. annars skulle hon inte nått dit hon gjort idag.

Mellisaurus-[rex]

27 Sep 2010 15:38

Min mage blir hungrig :)

LINA K

27 Sep 2010 15:38

Tycker hon får ha vilka kläder hon vill och det är bara coolt med folk som tänjer på gränserna lite. Dessutom var det ju inte ens äkta kött och är heller ingen ny grej, finns andra som haft liknande klänningar tidigare.

ana

27 Sep 2010 15:39

hiss! för jag tycker det är kul att hon vågar och det finns ju faktiskt ett bra budskap som hon försöker få fram med den här outfiten, som "Annika" skrivit om i kommentaren ovan

Maria - mode, outfits & inspiration

27 Sep 2010 15:45

Håller med dig. Tycker att det är asballt & kul att hon vågar sticka ut, men det där var absolut för mycket, för provocerande. Men är du säker på att det är riktigt kött, och inte typ gummi, haha? :o

S

27 Sep 2010 15:54

Jag tycker hela grejen med att göra kläder utav kött är lite 'thinking outside the box' som kan vara väldigt intressant.

Men, det enda jag har emot iden är de stackas djur som dött pga att en klänning som kommer användas en gång.

Har hon gått till slakthuset och sagt "jag behöver kött, jag ska göra en klänning till VMA's 2010!" ?

Eller körde hon på en älg och tänkte "det är dött, kan likaväl använda kötten till en klänning ikväll!" ?

Hade varit helt okej ifall allting var utav plast.



Btw, måste ju vara äckligt att gå i de skorna, känna köttet spretas mellan tårnar - USCH!



Peace Out !

rebecka

27 Sep 2010 15:55

diss. tänk att det är ett dött DJUR där. hon är helt awesome och gudomlig annars men en äkta kött-outfit. no no.

emma - byyemma.blogg.se

27 Sep 2010 15:59

haha, det är inte kött alls hon hade den på mtv galan där hon vann ett pris. Killen som designat klänningen åt henne gjode den inte av kött. Det ser ut som det självklart för det ska ju se ut som de men det är inte kött. bara nåp fejkat tyg eller nå. Ofta hon går och stinker rått kött? ;O blä...Det där i håret sitter säkert fast i peruken vet inte men det är inte äkta kött iaf och skona heller det är bara lagt över något på skorna som egentligen är vita ;)

Joäfin :>

27 Sep 2010 16:02

Tycker att det är coolt att hon vill sticka ut, men där där var lite... äckligt?

Linnea - TÄVLING PÅ BLOGGEN

27 Sep 2010 16:15

DISS!



Där gick gränsen gud vad vidrigt.

Grimgoth

27 Sep 2010 16:17

HISS!!!!!



Är bara underbart när en tjej kan sitt kött!!!

Timotej

27 Sep 2010 16:21

Eller så kanske du skall mind your own istället för att klaga på vad andra går klädda i? Hmm.

neli

27 Sep 2010 16:36

efter det här har hon sjunkit lågt i mina ögon. så jävla vidrigt att det inte finns ord för det. och vilken idiot som går på att tillverka en sån här klänning. SJUKT SJUKT OCH SJUKT!!!

E

27 Sep 2010 16:37

Nej, det finns inga gränser.

sandra

27 Sep 2010 16:38

Inte riktigt en outfit om man ska säga det så. Men hon e ju jävligt grym och vågar.

sofie

27 Sep 2010 16:46

Hiss på att de är fruktansvärt unikt!

Sofia

27 Sep 2010 16:50

Men vem har sagt och vart har du läst att outfiten är av riktigt kött? Slappna av istället, nu fick hon er alla som orkar bry sig något att göra i alla fall.

Hanna

27 Sep 2010 16:52

HISS! Det är ju hur coolt som helst, hon är grym. Och att hon gör det för att få publicitet är väl helt klart. :D

Jennifer

27 Sep 2010 16:54

Kanske tänkte hon att det är samma som att bära skinn eller päls. Folk bär päls och skinnbyxor utan att bry sig ett skit, men med något så obvious som kött så blir det plötsligt vidrigt att bära ett dött djur. Egentligen är det ju samma sak, bara att kött luktar lite mer.

Johanna

27 Sep 2010 16:55

Ofta är hon väldigt cool, men håller med om att det där ser bara äckligt ut...

anneli

27 Sep 2010 16:56

jag kallar det brist på fantasi och dålig kreaktivtet ^^

alice

27 Sep 2010 17:03

alltså kanske för att det inte är så konstigt egentligen?

samma sak som att ha pälsjacka och skinnskor.



men jag tror inte att det finns nån mening att vara så annorlunda och ha andra kläder. men det finns ju inte heller nån mening med att ha tråkiga kläder och se likadan ut som alla andra?

tobys.se - En släng av ADHD och hjärnsläpp

27 Sep 2010 17:08

Bär folk päls, kan de lika gärna bära kött.



Jag tror det är ett budskap med hennes outfit.

Kajsa

27 Sep 2010 17:22

Alltså herregud...



ida

27 Sep 2010 17:22

Så länge inte kläderna är på min kropp eller köttet på mitt huvud så kan jag inte bry mej minder hehe ^^

Tycker bara det är coolt att någon artist vågar stå på sig och vora annorlunda, hon jobbar innom en galen industi och då kan hon lika gärna vara galen.

Ja läste nått om att de där med kött var nån protest mot päls eller liknade, och visa att om man lika gärna ska ha päls från dödade flådda djur kan man lika gärna ha kött på sig för de e lika hemst.men de var bara va ja läste.

Victoria

27 Sep 2010 17:23

Publicitet. Och det är precis vad hon har fått då flera bloggare/nyhetstidningar skrivit om henne och hennes kött outfit. ;)

amanda

27 Sep 2010 17:24

HISS! Hon är en sådan person som inte bryr sig om vad andra tycker / säger om henne, vilket är otroligt bra. :)

Frida

27 Sep 2010 17:25

Jag tycker att det är sjukt vidrigt och skulle ALDRIG röra en sån klänning, ännu mindre bära den. Eeew. Dessutom, som du sa: Det måste lukta. Blä!

Men låt henne, hon är ju... som hon är XD

Katja

27 Sep 2010 17:29

Tycker hon är fantastisk

Ida we

27 Sep 2010 17:30

Tycker att det är en lite brutal väg att klä sig annorlunda på. Jag menar riktigt kött, det där att ett djur dött för att klä någon? Dock reagerade jag inte så himla starkt på det, men det fick mig att fundera vad hon egentligen vill med detta.

Amanda

27 Sep 2010 17:40

haha men gud vad konstigt XD

josefine

27 Sep 2010 17:40

Så himla vidrigt... Det där är då det sista jag skulle ta på mig :D

josefine

27 Sep 2010 17:41

Så himla vidrigt... Det där är då det sista jag skulle ta på mig :D

Isabelle

27 Sep 2010 17:42

Igentligen är det vell ingen skillnad på att bära detta som att bära äkta päls och äkta skinnjackor tillexepel... något att fundera på kanske.

eli

27 Sep 2010 17:48

Det är inte så svårt att hitta svaren på alla frågor angående hennes coola klädval. Jag sökte bara på google och klickade på första länken: http://style.mtv.com/2010/09/13/2010-vmas-was-lady-gagas-meat-dress-real/ ;)

aline

27 Sep 2010 17:53

Usch vad äckligt mår illa bara jag ser det...

Maja

27 Sep 2010 17:54

Tycker bara att det är rätt igenom ursnuskigt.

Sara

27 Sep 2010 17:56

Varför ska det behöva finnas gränser? Gränser för fantasin finns inte. Gränser för mode finns inte. Och smaken är som baken, delad.



Och Gaga bar inte outfiten BARA FÖR ATT PROVOCERA. Gaga bar den för att uttrycka sig om att "står man inte för den man är eller kämpar för sina rättigheter slutar det bara med att vi inte har mer rättighet än köttet på vårt skelett. Och jag är inte bara ett stycke kött."

Phoebe

27 Sep 2010 18:08

"Är det människokött?"

Är du dum eller? Varifrån skulle hon ha fått tag på människokött? Det är helt vanligt kött ur någon köttdisk.. har du sett någon annan i kött klänning? nej, just därför.. Håller med Sara..

hoptza

27 Sep 2010 18:10

haha lite äckligt helt klart, men om det är accepterat av sammhället att bära päls så kan man väl lika väl klä sig i kött? eller?

| B E A U T Y F R O M T H E I N S I D E |

27 Sep 2010 18:56

Visst, hennes stil är helt okej (Ibland), men den där klänningen är att gå till överdrift.

Junitjej

27 Sep 2010 19:11

Fy vad fult!

andréa

27 Sep 2010 19:14

Diss, blä.

Thina - Gott weiß ich will kein Engel sein.

27 Sep 2010 19:19

Hon kunde ju åtminstone ha stekt eller grillat köttet innan.. då hade hon ju luktat gott... ;)

Nej, men allvarligt, detta var lite väl extremt för att vara GaGa... Jag gillar hennes musik skarpt, men att klä sig i rått kött.... naah..

Sussi

27 Sep 2010 19:20

Heter man Lady Gaga är allt ok! Finns inga gränser! (enligt mig)

bestguzz

27 Sep 2010 19:24

lady g rocks! <3

Martina

27 Sep 2010 19:29

Hon vill chockera en och de lyckas hon med!

Laks

27 Sep 2010 19:30

Folk har ju skinn på sig? det är ju samma sak bara att man letar fem cm längre in i djuren istället..

Micke

27 Sep 2010 19:40

There iss no such thing as limits

Nezen

27 Sep 2010 19:44

Är det verkligen riktigt kött? Vore ju stört. Känns stötande. Blir riktigt äcklig, äter ju inte kött själv, det som något av det bisarraste jag sett. Då har jag ändå vart inne på Existens och liknande..

Skiter i om det är fejk eller inte. Vidrigt.

Lojs

27 Sep 2010 19:45

Vi människor bär både päls och skinn och ben från djur, så varför inte också köttet? Nog är det "äckligare" för att vi ofta inte ser på insidan. Har man en skinnjacka så tänker man ofta inte att de är huden från ett djur för tanken äcklar oss.



Lady Gaga protesterar mot den stora industrin och menar bara att ha en köttklänning är lika normalt som en skinn.

ANNA

27 Sep 2010 19:51

fy så äckligt..

hanna

27 Sep 2010 20:02

ett par dagar efter denna bild tas håller gaga ett tal om hur fel det är att homosexuella kränks inom den amerikanska armén. ett fruktansvärt bra tal, där anledningen till denna klädsel blir lite mer förstålig:



http://edition.cnn.com/video/data/2.0/video/us/2010/09/20/lady.gaga.dadt.rally.cnn.html



/exiback

lollipoplady

27 Sep 2010 20:06

Ja, det är ju kul vad folk går på.

Livia

27 Sep 2010 20:18

Fy fasiken, för mig som är vegetarian är detta mardröms outfiten:)

Cissi

27 Sep 2010 20:30

nej usch vad äckligt!

rosali

27 Sep 2010 20:33

men gud vad fruktansvärt ! :o

rosali

27 Sep 2010 20:33

men gud vad fruktansvärt ! :o

My

27 Sep 2010 21:01

Helt klart diss. Jag har själv länge funderat på hur mycket det måste luktat.

Anonym

27 Sep 2010 21:02

ingen tvingar dig att ta på dig det så sluta klaga på meningslösa saker.

Cecilia Sennerfors

27 Sep 2010 21:23

Jag gillar inte det hon hade på sig tyckte det såg helt sjukt ut men visst Lady Gaga är känd för sin musik men också sina bisarra kladval!

Jag tycker hon är super cool men det dära var lite over the top fore me ;)

Rosida

27 Sep 2010 21:23

Diss, självklart!

Älskar henne, men det var lite för mycket... Men när man tänker efter är det samma sak som att bära djurskinn.

Lovisa Andersson

27 Sep 2010 21:27

ja, anledningen till detta är just för att provocera, och helt enkelt få en herostratisk ryktbarhet!

Att det är snyggt kan väl knappast någon påstå att det är, inte ens hon själv tycker väl det, men så länge hon får sin publicitet och därmed pengar så klarar hon sig väl ett ental timmar med några köttbitar på kroppen, vissa gör ju allt för pengar..

Och det var troligtvis anledningen till att hon gjorde det, så där fick du ditt svar!!

Fin blogg btw, take care! :D

Mowii

27 Sep 2010 21:28

Fy så äckligt!!!! D:

Lina

27 Sep 2010 21:36

Älskar att hon sticker ut och står för vad hon gör och hur hon klär sig! Och man skulle ju kunna se det som en protest mot t.ex. att klä sig i djurpäls... MEN jag tycker fortfarande att det är äckligt och jag skulle ALDRIG klä mig i kött hur mycket jag än ville sticka ut eller av någon annan anledning. ;P blä

BEcca

27 Sep 2010 21:38

Brukar älska hennes coola stil men detta är bara vidrigt. Tänker med på hygienen och fy vad det måste lykta och klippa mot kroppen! Ischlo pischlo!

sally

27 Sep 2010 21:42

nasty

LORISSA LOVEBOMB

27 Sep 2010 21:46

Diss. Köttindustrin är vidrig, och att utnyttja den för att göra plagg är vidrigare än att bära päls. SÅÅÅÅÅ MYCKET DISS

LISOU

27 Sep 2010 22:06

Lady Gaga är en grym människa, men där tycker jag hon är lite äcklig som sätter kött på kroppen. Nej, stor diss till den där s.k "klänningen", det ser äckligt ut.

Maria

27 Sep 2010 22:24

Jag gillar Lady Gaga, både hennes stil och musik. Men "kött-outfiten" var inget som föll mig i smaken. Nej, jag förstår faktiskt inte heller vitsen med det. Bara äckligt. :S

emilia

27 Sep 2010 22:26

äsch, jag tycker bara det är hel coolt!

Lena

27 Sep 2010 22:31

Klänning av kött var det en konstnär som gjorde redan för lääänge sen. Intet nytt under solen tyvärr... Annars är Lady Gaga suverän.

Emma

27 Sep 2010 22:38

Hur hamna du på startsidan..?

Skrev också om detta och tipsade redaktören men lyckades inte :S

Anni

27 Sep 2010 22:43

Kändisar vill ha uppmärksammhet, detta är en så udda grej, och för vissa en skandal, så även om man pratar skit eller gillar det så vinner hon på det, för uppmärksammhet och publicitet är vad hon är ute efter, men Gaga är Gaga hon vill vara så udda som möjligt.



Jag tycker ju såklart det finns en gräns och detta är ett sådant fall.

rosy

27 Sep 2010 22:47

Tycker det är ultra vidrigt och stötande. Jag som inte ens är vegetarian eller har någon åsikt om djur som plågas för deras päls osv tycker detta är brutalt.

neli

27 Sep 2010 23:09

asså snälla, jag har läst dem flesta kommentarerna här och jag blir seriöst chockad av och se att folk tycker att detta är unikt och coolt... ursäkta, men att bära en klänning som är gjord av ÄKTA kött.. (OCH JA, DET ÄR ÄKTA KÖTT, DET ÄR INGEN BLUFF), det är bara vidrigt, äckligt och idiotiskt!!

Fani

27 Sep 2010 23:15

håller med, det finns gränser och det här är ju bara äckligt. fatta vad det måste luktat liksom och fräsht att gå runt i massa rått kött. nae asså okej om man vill va annorlunda, sticka ut och allt de där , men ja som sagt de finns gränser och de här ser jag verkligen ingen som helst mening i? tkr hela grejen är störd.

Laks

27 Sep 2010 23:24

"fräscht att gå runt i kött??" är det fräscht att ÄTA kött kan man ju fråga sig då??



Jag tycker varken man ska bära skinn, päls eller kött - för att då straffar man djuren, man dödar dem ju. Däremot tycker jag att det var bra att Lady Gaga gjorde detta, för att alla dessa kommentarer skulle annars aldrig funnits här.



Tänk lite! Päls och kött - båda två från ett djur!!

romi

28 Sep 2010 00:45

ja hon är ju trots allt känd för att vara riktigt (för RIKTIGT) annorlunda. Nästan lite scary

Natta Jones - Mindfuck!

28 Sep 2010 01:44

Nja, hon ser inte riktigt ut att vara en peta-reklam precis! :D

PopMedMera.

28 Sep 2010 03:45

What can I say? It´s Lady Gaga!!

Alex

28 Sep 2010 06:54

Jag tycker att Lady Gaga är cool just för att hon har sin speciella stil och hon bryr sig inte om vad andra tycker eller säger :) DET är grymt.

Cecilia

28 Sep 2010 08:58

Håller med det är riktigt äckligt, hon skapade många rubriker i alla fall..

Anonym

28 Sep 2010 09:52

Jävla häxa! Se någon intervju och läs på innan du väljer att skriva ett inlägg!



Syftet just denna kvällen går någonting såhär: Ifall man inte börjar kämpa för sina rättigheter kommer man snart inte ha mer rättigheter än köttet på benen.



GaGa har varit väldigt aktiv den senaste månaderna med att få homosexuell militär laglig. LÄS PÅ UNGA DAM! Läs på!

Anonym

28 Sep 2010 10:25

Det är ju exakt lika äckligt med päls & skinn, plågade djur som döda djur. MEN, vi som är vegetarianer tycker det är respektlöst och dumt, för hon har inte räddat något djur.. hoppas hon blir styckad lika dant och sedan sydd till en klänning! Häxa.

Michan

28 Sep 2010 10:40

Ser inte så jätte nice ut.

Jen

28 Sep 2010 10:50

Hemskt äckligt, hur tänker hon?

emelie

28 Sep 2010 11:04

ärligt så tycker jag att hon är ...VIDRIG!

Emma

28 Sep 2010 11:33

ser väldigt vidrigt ut..

Matilda

28 Sep 2010 11:45

Jag tycker inte om henne alls så detta var inte nåt jag gillar.

Aliice

28 Sep 2010 12:02

DISS. Lite för köttigt.

Matilda

28 Sep 2010 12:50

Personligen tycker jag att det ser ut som att hon har en ny sorts sjöjungfruhår(den mindre snygga verisionen dock)och som sagt kött.

Patricia

28 Sep 2010 13:13

Well om du kollar intervjuen med henne och Ellen Degeneres, så får du höra vad hon har att säga om sin.. outift :D

Caroline/StyleFile

28 Sep 2010 13:31

Som jag brukar säga...det infantila samhället....

Yvonne

28 Sep 2010 13:35

fy fan...

Sofie

28 Sep 2010 15:30

Helt underbart tycker jag!!!!

jojo

28 Sep 2010 15:35

askul tycker jag, det är ju inte så att hon e seriös och typ bär det här en onsdag i affären. Det är ju en show runt allt som heter Gaga. Det blir en konstform och jag tycker det är underhållande.

Humle

28 Sep 2010 15:42

Usch,, nej.. Det är FÖR, för mycket !

Becca.

28 Sep 2010 15:56

Hon försöker ju antagligen förmedla att det är inte så stor skilland på att bära päls och att bära kött.



Och tvivlar starkt på att det är ritkigt kött..

Emma

28 Sep 2010 16:10

Nej, det finns inga gränser.

rebecca

28 Sep 2010 17:28

hah, det är inte ens riktigt?

DenDarLinda

28 Sep 2010 17:54

DISS!

maya

28 Sep 2010 18:08

BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!

Kaske

28 Sep 2010 18:21

Hon har sagt själv att en av hennes största idoler är Marilyn Manson.



Dra parallelerna själv.

Terese Ahlin

28 Sep 2010 18:34

Dessutom tycker jag att överdrift på modet är ett väldigt stark tecken på svag musik,

Haha, något att tänka på! ;)

fanny

28 Sep 2010 18:53

haha vem vet hon kanske tycker om kött så mkt!;)

undra vart hon fick idéen ifrån att ha en köttklänning:S

Sandra

28 Sep 2010 19:10

Syfter är ju bara att prvocera och få andra att skriva hets diskutionsämnen om henne, dom är inte dum egentligen. :) men jag tycker som dig, what's the real point och egentligen riktigt äckligt.

hiss för Gaga dock, (med undantag för köttdräkten) :P

ehlin

28 Sep 2010 19:11

Håller med dig, gränser finns det och att va uppklädd i kött är rent förjävligt äcklig bara !

Ellen

28 Sep 2010 19:21

Lady GaGa är en av mina favorit sångare, men tycker endå att det här att hon hade en klänning gjord av kött verkligen vara äckligt.

MaryCaroline

28 Sep 2010 19:36

Egentligen vill man ju såklart säga diss. Det är fruktansvärt äckligt faktiskt. Dock känns det aningen artistiskt och det hade ju varit intressant att få veta tanken bakom.

Ellen

28 Sep 2010 19:44

DISS! Sjukt äckligt jue, hoppas det inte är riktigt kött...

andreas johnsson

28 Sep 2010 20:16

haha jag tycker det var rätt roligt. men fyfan va äckligt om man skulle äta skiten sen. haha

yokku

28 Sep 2010 20:25

HISS HISS HISS HISS !!!!!!!!!!!!!!

Jag

28 Sep 2010 21:06

DISS DISS DISS!! Tänk allt kött som dom bara slänger efter det här dom har säkert gjort om försöket många gånger också... Nej, jag har slutat lyssna på hennes musik också men det är för att hon är satanist.

louice

28 Sep 2010 21:15

Du kan kolla på hennes intervju på ellen degeneres så får du veta varför hon hade det!

Lisa

28 Sep 2010 21:32

som så många andra har sagt tycker jag det är ascoolt att hon bär en outfit som det finns en tanke bakom och har ett speciellt budskap, hiss!

Emma

28 Sep 2010 21:42

Fett att det är för ett syfte. I och med att det är en person som klär sig crazy på heltid slår kanske inte budskapet lika hårt som om någon mer "vardaglig" kommer i kläder av kött. Troligen är hon inte ute efter någon hiss för looken men en hiss för buskapet får hon.

Erica

28 Sep 2010 22:09

Diss..! :/

Lowica

28 Sep 2010 22:12

Det finns inga gränser. Vill hon ha på sig det. Fine jag bryr mig inte för det är inte jag som bär kläderna så nej det finns inga gränser! <:

Mimmi

28 Sep 2010 22:56

jag håller med dig, sjukt äckligt

Gabriella

28 Sep 2010 22:59

Rätt säker på att det är "fejk"-kött. Dessutom tror jag inte hon bär det för att det är speciellt snyggt utan för att stå ut, chockera och säker förmedla något budskap..

ellie POFF

29 Sep 2010 07:20

Hiss

gaga eh underbar

och att hon vågar sticka ut.det gør henne till min førebild.

maida

29 Sep 2010 09:22

DISSSSS

hon är äcklig gagga

E

29 Sep 2010 09:33

HAHAHAH usch det där är bara för äkcligt! ibland går hon kanske lite för långt med sina underliga kläder..:)

It's Emmi

29 Sep 2010 10:20

Nja, Lady GaGa är cool men det är inte den här outfiten! Och what's up med skorna, hopsnörda köttslamsor? Nää ingen hit! :D

Amanda Holmqvist

29 Sep 2010 10:42

För Lady Gaga finns inga gränser :p

Sofia

29 Sep 2010 11:57

Klockrent. Go Gaga!

Milla

29 Sep 2010 12:31

Hiss!



Kul med folk som vill sprida budskap! Härligt!



Fin blogg förresten!

June

29 Sep 2010 12:40

Hon vill skapa en diskussion och det lyckas hon med. Varför skulle det finnas gränser för vad hon kan klä sig i egentligen? Vem bestämmer vad man får göra med köttet man köper?

Pernilla, lady gaga's little monster

29 Sep 2010 13:11

Lady gaga har inga gränser och det gör att jag älskar henne. Hon vill chockera vilket hon lyckas jävligt bra med och det är därför hon syns. Hon står för det hon gör och det är den hon är, ingen kan ändra på henne, Go gaga <3

Anonym

29 Sep 2010 13:19

verkligen diss! så hemskt och såå fult och på något sätt respektlöst..

Chantelle.

29 Sep 2010 14:31

Jag tycker hon är hur cool som helst och det är ju ändå inte riktigt kött hon har på sig.

Anonym

29 Sep 2010 14:56

Lady gaga lägger ner hela sin själ på det hon gör. Aldrig att hon skulle göra nåt som hon inte står för. hon har alltid en undermening.



ÄLSKA GAGA <3<3!

Hanna

29 Sep 2010 16:17

Inte för att jag skulle klä mig som hon men något budskap borde det ju vara, hör bara på hennes låtar....

Ellen

29 Sep 2010 17:10

Jag håller med dig om att det ser riktigt äckligt ut. Lady gaga är riktigt musikalisk och jag gillar hennes musik, kläderna är ju lite speciella, men det här var inte smart. Tänk hur många fans som är veganer/vegitarianer som hon tappar.

Ett tips är att gå in på youtube och kolla på någon intervju med henne när hon pratar om klänningen. Det har jag gjort:



http://www.youtube.com/watch?v=ESitytsNYGg

F.

29 Sep 2010 18:08

Vad är skillnaden mellan detta och kläder i skinn eller läder? It's the same shit. Det är fortfarande lika mycket dött djur även om det är utav skinn, så varför dessa rabalder? Hon visar helt enkelt upp det som ingen annan vill se, trots att vi alla går omkring klädda på samma vis.

Hanna

29 Sep 2010 19:40

Diss Diss Diss Diss Diss Diss!!!!! Det ser riktigt äckigt ut och det är sjukt synd om djuret!

E M M E H A N D E R S S O N N . B L O G G . S E

29 Sep 2010 20:27

Fin blogg . :)

SANDRA-EN BRA BLOGG!!

29 Sep 2010 21:42

I fuckign love it!

Marie

29 Sep 2010 22:24

Så läng det inte är äkta kött tycker jag att det är helt okej :)

Jenny

29 Sep 2010 23:02

Jag tycker Gaga har cool outfit... men den där outfiten är verkligen att gå för långt. Det jag funderar är över syftet... jag tror det finns något syfte med det och inte bara för att sticka ut. Frågan är vad, om det är någon kampanj mot att hon tycker det är okej att äta kött eller något. Många kändisar har ju en tendens att bli vegeterianer bara för att bli smala. Man kan vara djurvän även om man äter kött anser jag i alla fall.

eli

29 Sep 2010 23:30

GÅ IN PÅ DEN HÄR SIDAN SÅ FÅR NI SVAR PÅ ERA FRÅGOR:

http://style.mtv.com/2010/09/13/2010-vmas-was-lady-gagas-meat-dress-real/ ;)

en värmlands tjej

30 Sep 2010 02:47

ja tycker det gick för långt oxå då ja såg henne med den där kött klänningen herregud SHIT seriöst alltså! hur sjuk får hon vara egentligen.. fattar inte det ja! skakar på huvet å tittar med en underlig blick

en värmlands tjej

30 Sep 2010 02:47

ja tycker det gick för långt oxå då ja såg henne med den där kött klänningen herregud SHIT seriöst alltså! hur sjuk får hon vara egentligen.. fattar inte det ja! skakar på huvet å tittar med en underlig blick

Anna

30 Sep 2010 04:06

fy fan!

cccilla

30 Sep 2010 09:39

Visst, Lady Gaga har ju alltid lite random kläder, men även jag (som verkligen diggar hennes still) tycker att det här är ju bara sjukt!!

malin

30 Sep 2010 13:20

Lady Gaga gör inte bara random grejer när hon provocerar, utan brukar ha någon djupare mening med det hon gör. Om man kollar på intervjun hon gjorde hos Ellen direkt efter VMA så förklarar hon klänningen där:



http://gagadaily.com/2010/09/lady-gaga-explains-meat-dress-on-ellen-show/#comments

Liv

30 Sep 2010 13:24

Men herregud, ni äter ju kött och har på er kläder av djurens skinn.

Jag är nästan säker på att det inte är kött på riktigt, det skulle verkligen stinka om stolen hon suttit på i åratal efteråt.

Men jag älskar budskapet och tycker hon är cool!

Hanow

30 Sep 2010 13:34

Varför inte bära köttet när man ändå äter det hela tiden? Om människor slutar äta kossor kommer ändå andra djur äta kossorna. Så livet funkar. Och ingen nyhet med att MTV galor har galet klädda stjärnor :P

Sofie "Suss" Gustafsson - Det fixar sig!

30 Sep 2010 14:09

Tjena, det är ju bara att slänga henne på grillen direkt, eller? Nej men ärligt, jag håller med dig, detta är bara äckligt! Hon vill inte sticka ut, hon vill ha UPPMÄRKSAMHET. Vare sig det är riktigt kött eller inte.



Jag har, lekt som du, inte alls något emot henne men nu har det gått för långt, det tyckte jag redan när hon hade dragit på sig några "vita" säckiga trosor och klistrat fast massvis med pärlor i facet. Lägg ner Gaga...

Anna-Maria

30 Sep 2010 14:35

Har kommit att tänka på den där köttutstyrlsen då och då de senaste dagarna - och kan bara konstatera att det är fruktansvärt och olidigt äckligt! Var det en påminnelse om hur vi behandlar djurs kroppar (allt från att äta dem till att flå av dem pälsarna) så har det lyckats. Det är vidrigt.

Anonym

30 Sep 2010 14:59

DISS !

det var ju någon som satt bredvid henne som sa att hon luktade jättemycket;o

A A L I C E I D A

30 Sep 2010 15:23

Jag har aldrig riktigt gillat Lady GaGa, varken hennes stil eller musik.. <.<

Men men, alla kan inte vara nöjda i världen ^^

Marlie - 93a mamman

30 Sep 2010 16:18

Hon slutar aldrig att äckla mig... Att hon inte förstår att det finns bättre sätt att få uppmärksamhet på ><

Johanna

30 Sep 2010 16:19

DISS! så jävla äckligt!

Hilda

30 Sep 2010 17:31

ASSÅ ÄRLIGT varför klagar alla?! Jag kan förstå om vegetarianer blir upprörda, men jag se säga er ALLA en sak:



Det är nästan samma sak som att hon skulle bära en klänning gjord av isbjörns-päls eller en stor klänning gjord av skinn!

Inser ni inte, när man gör ett plagg av päls, skinn osv. så måste dem döda djuret, so whats the problem?



Så då är det väl inte ett sånt jäkla stort problem att hon bär en klänning gjord av rått kött?

Lovisa

30 Sep 2010 19:05

Jag kommer aldrig förstå vad det är för fel på den människan... Hennes artistnamn är ett stort bevis för att hon har dålig fantasi och ett dåligt självförtroende. För hon kan inte komma på ett eget namn utan hon måste ta ett namn från en av världens största rockgrupper. Det vill säga Queen, ochd eras låt Radio Gaga.

Och den här bilden var bar ännu en sak som jag inte blev förvånad över...

Hon är ju inte riktigt riktig asså...

Anton

30 Sep 2010 19:35

She's awesome. End of story.

Sofie

30 Sep 2010 20:16

haha hon har en hel ko på sig ;) .. uh

Hanna Wild

30 Sep 2010 20:16

Hon är grym ju :D & köttklänningen är också grym!

Jontte

30 Sep 2010 21:55

Hiss!!! Hon är grym! De är ju en protest mot pälsindustrin osv. Dessutom är den besprutad så att den inte ska lukta och den är jävligt snygg! Det kallas high fashion! Läckert <3

DENISE:)

30 Sep 2010 22:11

Herrejesus var det första jag sa när jag såg vad det var klänningen var gjord av.

Det första jag tänkte på var vilket djur det köttet kommer ifrån. en människa tror jag knappast. men tänk om det liksom kommer från något utrotat djur liksom. eftersom hon är "kändis" och rik o.s.v. så kanske hon också är lite "små-divig" av sig och tar köttet från kanske tigrar eller isbjörnar eller något sånt?! TIGERKÖTT var det första som kom upp i tanken på mig.

Malin

01 Oct 2010 08:57

fy faen vad äckligt :S

Emma

01 Oct 2010 11:11

Jag tycker att Lady Gaga är briljant!

Olivia

01 Oct 2010 11:28

Jag tycker det är så vidrigt så det finns inte ord för det.

Fyfan alltså. Jag är vegetarian, men accepterar folks val att äta kött. Men att ha det på sig endast för att sticka ut? Fyfan.

Trodde först att det var fejk men läste nyligen att det är riktigt kött. Det finns en gräns, och här gick den helt klart.

cajsa

01 Oct 2010 13:23

hahahaha först trodde jag att det var christina aguilera :o

Hanna

01 Oct 2010 22:46

Super Duper diss alltså!!!!

Josefin

02 Oct 2010 10:38

Usch vad äckligt, diss !!

tina

02 Oct 2010 11:12

denna utstyrsel är bara grotesk.

Sara

02 Oct 2010 11:51

världens mest kreativa människa!

Freja

02 Oct 2010 11:55

Jag tycker hon är cool.

mima

02 Oct 2010 13:28

Personligen har jag inget emot hennes musik eller kläder i övrigt men köttstycket är too much. Fruktansvärt äckligt och ofräsht. :/

sanna :)

02 Oct 2010 14:58

hmm en hiss och en diss blir det nog för mig

för det har ju bara gjort henne mer känd eller hur?

fast kanske på ett dåligt sätt, det vet man ju inte ;) fast hemskt för jag hatar djur kött, och är därför vegetarian ! :(

Amanda. :)

02 Oct 2010 15:36

Nej, usch...

Nu börjar jag må illa...

Moa

02 Oct 2010 15:38

Shit vilka fräcka skor =)

filippa

02 Oct 2010 18:19

Om man kan ha päls på sig vrf kan man inte ha kött på sig?! Tänk hur många djur som skulle få leva om man hade på sig köttet istället för äta det!! Såklart är köttet bara fake!



PS. GaGa är den mest underbaraste människan som finns!! JAG AVGUDAR HENNE!!!!

Belinda

02 Oct 2010 19:07

Men fy! jag såg inte att det var kött först så jag bara men det där var väl inte så farligt för att vara Gaga, och sen USCH vad äckligt!

Malin

02 Oct 2010 19:34

Och till alla er som tror att köttet skulle vara fejk, så är det alltså inte alls det. Det är pure and äkta kött! Läs på lite innan ni yttrar er :b

Kordelia

02 Oct 2010 19:55

jag tror snarare att det är en protest för pälsindustrin. Som en annan tjej skrev förut. Om man kan ha djurpäls,varför inte djurkött? Hon är känd för att provocera och jag tycker hon gör det på ett otroligt bra sätt just här.

Sofie G

03 Oct 2010 00:16

Tycker det är vidrigt och omoget och sjukt desperat. Hon är jävligt cool med sin speciella stil men bära kött - HUR ÄCKLIGT ÄR INTE DET?! eoow.

J och H

03 Oct 2010 00:35

Cool brud.. Inte som landet lagom tjejer..:)

Bam

03 Oct 2010 01:56

Så många aspekter man kan diskutera detta ur.



- "Är det okej att bära päls så borde det vara okej att bära kött" Eh. Vem säger att det är okej att bära päls? Óch är detta verkligen det bästa sättet att motverka användadet utav päls? Jag tror inte det. Ur miljösynpunkt så är det mycket bättre med päls med än med köttkläderna Gaga har på sig - en pälsjacka kan i alla fall användas (i väldigt många år till och med)



- Kvinnosynpunkten jag läste - "kvinnor är som köttbitar" - intressant som bara den och kan bara hålla med första kommentaren till inlägget. wow, awesome said.



- Snyggt? Långt ifrån. Hemskt. Inte för att jag kommer från landet lagom, som jag också läste någonstans, utan för att det helt enkelt är äckligt i mina ögon. Fult.



Aminah

03 Oct 2010 09:07

Förstår verkligen inte varför alla är så upprörda?Hon är inte den första som har ett kött klädesplagg på sig. Var det verkligen ingen som såg Photoshooten på Americas Next Top Model där alla tjejerna tvingades bära köttslamsor osv inne i en slaktfakbrik. Ingen media storm där..det var ju inte Gaga:O

Sandra

03 Oct 2010 12:35

Jag tycker lady gaga är cool. Inte ens hälften av hennes outfits är snygga men hon har sin egen stil och kommer på nya speciella outfits varje dag.

Diana

03 Oct 2010 12:49

Jag tycker det var ganska coolt, men jag håller med dig . fy va äckligt :S

E l v i r a

03 Oct 2010 13:49

Är det äkta, alltså...? Det kan ju vara fake? :)

Kram.

Jonna

03 Oct 2010 17:36

jag reagerade också starkt på detta, blev jättesur och besviken. Okej att hon har en galen stil, jag gillar det, men inte låta det gå såhär långt! Där gick gränsen!! :O

Nina

03 Oct 2010 19:40

SÅ SJUKT ÄCKLIG.

Sarah

03 Oct 2010 20:30

HUJ HELVETE, ja skulle aldrig röra dedär. Hon gillar uppmärksamhet faan.

Ebba

03 Oct 2010 20:38

Jag tycker att det är lite coolt att hon är så unik och extrem. Men jag tycker verkligen INTE att man har djur på sig. Det är bara slöseri, det är ju knappast någon som lagar någon mat av de köttet hon har haft på sig. Alltså ett djur som slaktats i onödan!

Diss!

03 Oct 2010 22:22

Diss, Håller med dig malin. Det hr gått förlångt. Jag börjar bli less på hennes kläder. Hon verkar fokusera mer på kläderna än musiken.

Åsa

04 Oct 2010 06:33

Jag gillar Lady Gaga´s sätt. Hon vågar. Det är det inte många som gör nuförtiden.

A-E

04 Oct 2010 10:40

Ja, du... jag säger DISS!!! För djurets skull! Fan, vad makabert! Inte heller snyggt - inte nånstans. Ska man få uppmärksamhet till varje pris? Nej, fan vad illa. Respektlöst mot det stackars djuret (antar att det är djur i all fall) som har fått sätta livet till för att hon ska spränga sina gränser!

Emmy ♥

04 Oct 2010 13:16

jag vet inte men lady gaga ser tjockare ut :S och fulare :/

Anonym

05 Oct 2010 22:20

HISS!

hon bar inte kläderna för att hon gillar att döda djur direkt? tvärt om.. Hon hade det som ett politikskt och moraliskt budskap att bära kött är samma sak som att bära päls.

Så vad gör det ifall hon ser "tjockare, fulare ut" jag tror faktiskt inte direkt att hon bryr sig ifall hon kommer med på årets värst klädd lista.

becca

26 Oct 2010 12:01

Hiss.



Sett Oprah häromdagen med Lady Gaga och hon sa själv om varför hon klär sig annorlunda, det är att komma fram med budskap och hon själv tycker om att väcka reaktioner.

Kim

06 May 2011 19:57

Jag har hört så mycket om det här, jag vet inte ens om det är riktigt djur, men om det är det så usch. Men om det är som den anonyma lite högre upp säger att det är för att visa att det är samma sak som att bära päls då är det hiss.

Kommentera

Publiceras ej