Utan någon som helst rangordning på de så vill jag bara för skojs skull dela med mig om vilka favoriter JAG har i årets idol.

1. Madeleine Finck Björgen.
För det första är hon så otroligt sockersöt att man får hål i tänderna bara av att titta på henne. Hennes leende smittar av sig, för varje gång hon ler - ler jag. Jag tycker att hon är fruktansvärt lik Melissa Horn, men framförallt tycker jag att hon sjunger GUDOMLIGT bra. Blir inte hon en av de i fredagsfinalerna får ni kalla mig för Kalle Anka så länge jag lever..

 

2. Linda Eriksson.
Finns inte så mycket att säga där. Jag tycker hon är galet awesome! Sen går det tydligen rykten om att hon redan är "känd".. hon ska tydligen ha varit med i något program som heter "Popstars"? Aldrig något jag hört talas om. Har aldrig sett henne på något skivomslag, eller sett henne i något annat sammanhang heller.. jaja, blahblah, jag tycker hon är grym. Punkt.



3. Daniel Norberg.
För det första var det inte direkt många sekunder man fick se på hans framträdande direkt :b
Kort & gott så tycker jag att han är awesome, & har en mjuk bomulls len röst som skiljer sig från mängden, & det är precis så det ska vara!




4. Jimmy Claeson.
Om jag minns rätt var han med & slogs bland alla andra i förra årets idol, right? Då kan jag inte minnas att jag direkt la honom på minnet faktiskt. Men han har baske mig tydligen gjort en hejdundrande comeback, & jag är beredd att hålla med, för bra är han!




5. Elin Blom.
Förutom att hon har ett fruktansvärt dåligt engelskt uttal, så finns potentialen för en framgång där.
Även om jag varken absolut inte tror att det är hon som vinner, eller tar sig till de sista i fredagsfinalerna, så är hon grym på det hon gör! Shape up & välkommen tillbaka nästa år säger jag, då tror jag hon "vuxit" på sig tillräckligt för att lyckas hela vägen..




6. Alice Hagenbrandt.
Okej, såhär är det.. jag tyckte hon mer eller mindre sög på sin "audition". Faktiskt. & jag vet att MÅNGA absolut inte håller med mig. MEN hon har faktiskt vuxit enormt i mina ögon. Jag tycker hon är bra.
Dock kan jag inte sluta "reta" mig på att hon har så stor mun, haha! I det här klippet är hon ju dock fruktansvärt hes, men på något wacko sätt tycker jag det låter bra. Även om det här inte var hennes bästa uppträdande.




7. Geir Rönning.
Personligen tycker jag det är freaking awesome att en snubbe på 47, rent ut sagt spöar skiten ur alla!
Visseligen kommer han bort sig lite i texten precis som 99.9% procent av människorna gjorde i det här momentet. Men sjunga kan han baske mig, karln!




8. Minnah Karlsson.
Alltså... okej folks.. jag RÖS idag när jag hörde henne. Jag tycker hon är helt AMAZING. Dessutom sjöng hon med ett lugn som slet tag även i mig på andra sidan tv skärmen, ett vackert framträdande även om det så innebar att hon bara stod & sjöng rakt upp & ner. Jösses amelia! Dessutom fick hon stående ovationer - and i can see why!




9. Nadia Wedberg.
Den där bagge kan minsann sin sak. Han är helt klart den som hittade flest guldkorn i sin jakt på en ny idol. & Nadia gör det med bravur. Simple as.




10. Michaela Osberg.
Dock tycker jag inte om henne lika mycket i det här momentet som jag tyckte när jag såg henne på audition.
Men hon kan utan tvekan sjunga. & hon gör det bra dessutom.




Det var nog det hela. Fast mina ABSOLUTA favoriter when it all comes down to it är ändå -
Madeleine Finck Björgren, Minnah Karlsson & Daniel Norberg.
Två av de är i mina ögon absolut klara för fredagsfinalerna redan nu, & det är de två tjejerna.

Olle Hedberg, fullständigt AVGUDADE jag på hans audition, men för honom och precis som för många andra vinner tyvärr nervositeten, vilket gör att han försvinner i mängden av alla andra som faktiskt presterar varje gång.
Vilket är synd.

Dock så bara MÅSTE jag lägga in ett klipp från Olle Hedbergs youtube channel. Ett klipp där han är fullständigt otroligt jävla bra!
Jag kan inte sluta lyssna. HAN KAN JU! & jag stör mig något grymt på att hans nerver sviker honom i idol.
Vilket också tyvärr lär bli hans fall. Han har misslyckats på tok för många gånger nu.
Hur som haver, lyssna & njut. Det tänker jag göra - igen.




Sååå, vad tycker ni om årets idol? Vilka är era favoriter?

9 kommentarer

ida

24 Sep 2010 08:37

Det stod att man kunda adda dig på msn, så såg jag din bloggadress på din msn , jätteknöligt! haha.

Vart jobbade du? Är du sugen på att dela med dig av lite bra info? :)

Anne

24 Sep 2010 09:57

Och så får du tänka på att Geir Rönning inte hade övat ett smack dagen innan och han satte den iallafall.

Fan vad han är cool! <3

:D

Malin

24 Sep 2010 20:00

Anne; ja.. fast han är ju känd redan, kan bero på det också :b

Kajsa

27 Sep 2010 17:24

Geir Rönning är skitkänd i Finland, så jag vet fan inte vad han gör i Idol.

Maria

27 Sep 2010 18:02

SEBASTIAN KRANTZ!! <33333 hahaaha XD

Maria

27 Sep 2010 21:11

sv; haha men han är snygg :p

Fotograf Annie

27 Sep 2010 21:49

Jag gillar Olle jättemycket, Linda och Alice också. Det är så många bra i år...



Ang. popstars så var det ett program för flera år sedan, Brolle slog igenom där (om jag inte minns helt fel) :P

hanka

30 Sep 2010 22:56

Madde klart slut haha. Fast lite synd att hon inte gick vidare, hon förtjänar verkligen det. Men får hålla tummarna för wildcard :)

hanka

03 Oct 2010 16:55

Men nu åkte hon ut :(

Kommentera

Publiceras ej