Dag 5 - Vad är kärlek?

Kärlek kan vara så otroligt mycket i mina ögon. Det kan vara kärlek till en vän, ett djur, eller en pojk/flickvän.

Hur vet man då att man är kär?

Det finns nog miljoner svar på den frågan. & jag kan ju givetvis bara svara för mig själv.

Jag vet att jag är kär, precis så som det står på min header.
"You know youre in love when you cant fall asleep, beacuse reality is finally better than your dreams".
Nu är det ju givetvis så att jag kanske inte bokstavligt talat ligger sömnlös om nätterna, bara för att min verklighet nu för tiden är bättre än vad drömmarna brukar vara.
Men just principen, att livet just nu är bättre än alla drömmar som finns. Oavsett dröm!

& när jag känner hur det pirrar i hela kroppen när jag ser henne.
Hur jag ler KONSTANT hela tiden när jag hör hennes röst på andra sidan luren.
Eller i can do you one better, när jag pratar med henne öga mot öga.
Hur jag har svårt att koncentrera mig på att äta, när hon sitter nära. (HAHA, glömmer aldrig första gången jag åt när hon satt brevid & tittade på, my god!)
Hur hon får hela mig att ständigt befinna mig i ett lyckorus.
Hur jag bara ser henne även om jag står i en folkmassa bland tusentals andra.

Listan kan göras oändligt lång. Jag är kär.

Kärlek till djur ja. Gud, idag är en sån där "jag-saknar-gizzmo-dag". Jag saknar att ha honom springandes omkring här. Jag saknar att skriva på datorn & ha honom liggandes brevid mig i sin korg på datorbordet.
Jag saknar att höra hans "pratande".
Jag saknar att se honom "prata" när han står vid fönstret & tittar på alla fåglar.
Jag saknar att han kraffsar på dörren till toaletten när jag är där inne, & vill komma in.
Jag saknar att ha honom liggandes i mitt knä i timmar.
Jag saknar att gå runt & bära på honom utan att han frivilligt vill gå ner från min famn.
Gud vad jag saknar honom. Min älskade Gizzmo.

Kommentera

Publiceras ej