Dag 9 – Min tro
.

Oj, min tro? Erhmf.
För det första är jag absolut inte kristen. & anser mig inte som troende överhuvudtaget.
Jag tror inte att det sitter en "gud" i himlen ovanför oss.
Jag tror däremot att det finns NÅGOT övermäktigt.

Jag väljer därför att skriva att jag tror på kärleken.

Kärlek till livet. Kärlek till människor.

Man kan leva tusenfalt längre genom att tro på kärlek, än att tro på gud.
Iofs är det lite samma samma om man tänker efter.

Ibland skiter det sig om man går ner på sina knän & ber, & ibland skiter det sig i kärlekens tecken.
Lite same shit.

Men jag tror på att sprida kärlek omkring sig. Att inte hata, utan istället lära sig att älska det man har.
& sakna det man inte har.

Dessutom tror jag att man väljer hur man behandlar sina medmänniskor. Iaf allra oftast.
Att vara öppen mot alla, tror jag gynnar sig i slutet, istället för att stänga ute en viss typ av människor.
Jag resonerar som så att ALLA är värd en ärlig chans. Om det sen visar sig att människan i fråga är helt oduglig, kan man i så fall då ta steget ur dansen.

Världen vi lever i idag, har betydligt mycker mer hat i sig, än vad den bär på kärlek. Fruktansvärt sorgligt.

Kommentera

Publiceras ej