Dag 13 – Den här veckan = Dötråkigt att skriva om.

Tror inte ni är många som tycker det är intressant att läsa om vad fan jag gör om veckorna, så därför skriver jag istället om något annat idag.

Så dagens challenge får bli - Dag 13 - Familj.

& nej, jag tänker inte specifera mig på hela familjen. Jag tänker av många anledningar fokusera på pappor med en kass relation till sina barn. Eller något av sina barn för den delen.

Anledningen till det är som många av er som läser min blogg redan vet - att jag långt ifrån har dröm relationen med min pappa.
Jag begär verkligen inte att den ska vara 100%ig, men den ska fan inte ligga & puttra på nollan!
Det förtjänar inget barn i världen.
Lika mycket som man behöver sin mamma, behöver man också sin pappa. ALLTID! Oavsett tidpunkt, dag på året and so on..

Det finns inga som helt ursäkter till ett svinigt beteende mot sina egna barn.
Vi har bara en pappa, & du som är pappa har bara dina barn!
Försvinner vi, försvinner vi. Vill du då sitta där med dåligt samvete över hur du behandlade dina barn?

Det behöver givetvis inte handla om att man fysiskt misshandlar sina barn - svin som gör sånt finns det bara ett ord för - ondska. & såna människor borde inte få vandra på jorden.

Det finns också misshandel som sätter sig psykiskt. Kan vara allt från att vara kort i orden mot sina barn, till att säga mer eller mindre hemska saker.
Eller att helt enkelt inte finnas där.
Man behöver inte alltid förstå sig på sina barn, vad det nu än må handla om. Man behöver inte alltid vara bättre. Man behöver inte alltid säga dem rätta sakerna.
Allt som krävs ibland är lite förståelse & framför allt en jävla massa omtanke.

Jag tror inte någon hade blivit lycklig över att förlora sitt barn. Sitt eget kött & blod.
Herregud, lev varje dag som om det vore din sista för fan. Man vet aldrig när det är försent!

Många tycker att det är en överdrift & att man inte alls ska tänka så. Det ska man visst!
Det kan hända något när din dotter sover, som gör att hon aldrig mer öppnar ögonen.
Det kan hände din dotter något, när hon går över gatan som gör att hon aldrig mer sätter sin fot på jordens yta.

Man vet inte när man lever sin sista dag. Så det gäller inte bara pappor i allmänhet, det gäller alla människor på jorden. Sprid lite glädje omkring dig istället för att sitta & vara bitter. Man lever bara en gång.
Gör något vettigt av det! IDAG!

1 kommentarer

Lena

08 Mar 2011 23:02

Alldeles riktigt du har så rätt Malin gumman....Carpe Diem är min melodi :) Kram från moster

Kommentera

Publiceras ej