En sak som jag blir så grymt frustrerad över (löjligt nog, & det står jag för) är hur fan folk är funtade när det gäller allas vårat idol.

Sitter just nu & har snart kollat klart på gårdagens avsnitt på webbtv. & tycker att alla över lag hade det tufft.
Dem enda klockrena var: Moa, Båda Amandorna, & Robin.

Men en grej som jag verkligen inte kan förstå för allt smör i småland,
- vad F A N gör Linni i idol överhuvudtaget?

Det började med förra veckan när hon total slaktade en av dem vackraste låtarna ever, Chris Medinas underbara låt "What are words" & igår skulle hon ge sig på låten "Vill du ligga med mig då?" med Eric Amarillo. & vad gör hon? Tappar bort texten 4949474654 gånger under dem få minuter hon får äran att stå på scenen. Det enda hon "sjunger" är refrängen.
Hon borde fan åkt ut med huvudet före redan där.

& så ser man på Idols sida på facebook "Denise åkte ut igår. Rätt eller fel?" Den första man ser som kommenterat skriver "Jag bryr mig inte, jag hejar bara på Linni <3" & det är EXAKT det jag menar!
Idol är & har väl iofs aldrig varit en talangtävling - det är utan dunder & brak en favorit tävling.

Har man fastnat för någon skiter man fullständigt i hur människan tar sig an låtar, man skiter fullständigt i om människan i fråga sjunger så falskt att alla fåglar på telefonstolpen ramlar ner & dör, man skiter fullständigt i om människan i fråga tappar bort texten 9585747646 gånger & man skiter ta mig fan i allt.
Har dem en favorit så har dem helt enkelt. Sen skiter man i allt annat.

Juryn kan ge ros till någon som Linni, när hon tappar texten x antal gånger under samma låt & glor ner i golvet & ser ut som en skrämd hundvalp, men ge ris till någon som Robin, bara för att han tar publiken med storm. (!)
För det ska man tydligen inte.

Ibland undrar jag vad fan juryn sysslar med. Hissarna verkar inte gå enda upp ibland.

Tacka vet jag True Talent. Där det funkar precis som i idol, med den "lilla" skillnaden att dem två som får minst röster inte kan röstas ut av svenska folket, utan där är det juryn som tar beslutet om vem som måste lämna. & tro mig - hade det funkat så, hade Roshana & Denise också för den delen varit kvar i tävlingen.

Som sista grej, tänkte jag att ni ska få njuta av Linnis senaste work.
Håller ni med mig om att hon fullständigt suger, eller är jag verkligen ute & cyklar?

Kommentera

Publiceras ej