Vi skulle nog ha hamnat här ändå,
för lusten är svår att ändra på. Jag väntar ut dig i tystnaden, för att det är lättast så.

Såg klart filmen "Blood Diamonds" för inte alls länge sen. & blödig som ni alla vet att jag är, fällde jag givetvis en tår, eller tio under filmens lopp. & _varje_ gång mina tårkanaler envisas med att trycka ut tårar, kommer _allt_ annat trubbel som en jävla tsunami våg & sveper över mig.
& då är det lätt att tankarna trippar iväg.. till ställen de inte borde. För mitt eget bästa

Jag skulle ljuga om jag sa att jag mår bra. Men samtidigt är det verkligen ingenting jag vill skylta med.
Jag klistrar gärna på den där masken som det står "glad" på, för att också ge det intrycket.
Det är när jag kommer ner på mitt rum, när jag vet att jag inte blir störd, som tårkanalerna _väldigt_ ofta öppnar sig. 

Det finns så mycket i mitt liv, som jag önskar att jag kunde ändra på. Det är väldigt många gånger som jag vill vrida tillbaka klockan, & när allt är så jävla perfekt som det bara kan bli, hårt trycka ner "PAUSE" & låta tiden stå sill. & trycka START igen, när jag känner att jag fått det jag behöver & vill ha.

Livet är inte rättvist för fem öre, samtidigt som jag vet att det blir vad man gör det till.
Men vad händer om man är redo att slå sig blodig för någonting man så innerligt vill ha?
Vad händer om det känns som att stå vid högsta bergstoppen, tittar ner & ibland önskar att man hoppar?
Vad händer om man så innerligt vill ha något, att man gråter sig till sömns 9 av 10 gånger?
Förmodligen ingenting.

Kan inte livet bara bli som _jag_ vill någon gång?
Kan inte alla känslor på jorden bara rätta sig efter mig?
Kan inte alla frågetecken bara rätas ut?
Kan inte det som en gång var, komma tillbaka? 

Tacka vet jag Melissa Horn som på något magiskt sätt, _alltid_ lyckas rädda mig när det känns som om jag faller. Vet inte vad jag skulle gjort utan hennes musik. <3

Depression är inte ett tecken på svaghet, det betyder att du har varit stark alldeles för länge.

5 kommentarer

C

28 Apr 2012 23:15

Depression är också ett tecken på att man är på väg mot en förändring. Att du inser att du måste ändra på något för att må bra igen.

Malin

28 Apr 2012 23:28

Well hello stranger! :b Jo, så sant som det är sagt! Får man fråga, vem du är? :)

Catta

28 Apr 2012 23:41

hej =) det var bara jag som kikade in och ville lämna ett "visdmsord" ;)

Maja.

29 Apr 2012 00:42

Finns här sötnos!

Jag har inte svar på allt men jag lyssnar <3

Malin

29 Apr 2012 18:39

Söt du är fina du. Tack! Det värmer oerhört att höra dig säga det! <3

Kommentera

Publiceras ej