Var på jobb intervju idag, om sommarjobb. Sommarjobb på ett café ute i Ydrefors, som är väldigt populära för sina räkmackor osv osv. Tackar jag ja, är sommarjobbet mitt. Det är bara det att de ringde från kommunen idag också, & vill att jag ska jobba inom kök, som jag gjort förut.

Bara det att jag tjänar typ 6000:- mer i månaden genom kommunen än vad jag gör på cafét. 
MEN då kom jag (hör & häpna) på den ultra smarta idén att jag faktiskt nog skulle kunna jobba på _båda_ ställena i sommar.

Med tanke på att det bara är 75% på kommunen, innebär att jag brukar sluta runt halv 2. & om jag kan kompromissa fram med tanten i Ydrefors att börja lite senare än halv 12, så kan jag slå två flugor i en smäll. Hur bra är inte det? Det innebär en inkomst på runt 25.000 i månaden!

Det blir mycket jobb, men det är ju ändå "bara" 2,5 månad det handlar om ungefär. & pengar behöver jag - verkligen. (!)

& om det nu går att göra så som jag hoppas så innebär det att jag förhoppningsvis kan skaffa mig ett eget place om inte allt för länge. Sounds good to me iaf!

Kommentera

Publiceras ej