Jag ligger gömd under löven. Jag ligger gömd under snön. & jag har fastnat med händerna i marken, & i minnet från en mardröm.

Jag har nog sagt det förut, men jag är så gudars tacksam över Melissa Horn. Hennes musik. Hennes lugna stämma. Hennes oskyldiga ansikte, när hon sjunger sina hjärtgripande texter. Jag kan relatera till varenda liten fras. & det känns så bra att bara vara ett klick ifrån att få lyssna på hennes texter. Luta mig tillbaka, tänka, tänka & tänka lite till. Jag finner stöd i hennes musik. <3

Hur som haver, nu lämnar vi Melissa Horn. & fokuserar på dem senaste dagarnas samtalsämne.
Whitney Houstons död.

Visst, det är tragiskt som fan, att en stjärna trillat av pinn. Men samtidigt blir det inte lite _för mycket_ uppståndelse? Folk gråter ihjäl sig för att hon inte längre finns bland oss. Det står i varenda tidning, på varje framsida, & 948474 sidor inne i tidningen pryder med texter som baserar på sorg över våran förlust. Man kan inte ens gå ut på internet förrän man möts av texter som har något med henne att göra.
& vi slipper det inte förrän flera veckor, ibland _år_ efter att det hänt.

Jag menar, det dör folk varje dag av svält, misshandel, oälskade människor. & det står det nästintill _aldrig_ om. Det enda som står är att vi ska skänka pengar, för att dem ska få mat.
Men det är klart - dem flesta av dem människorna sjunger inte, eller har ingen stjärnstatus som snurrar över huvudet. Det kanske är det som avgör. Kanske det som avgör att det inte är värt att kladda ner en spalt om det i tidningen.

Nu menar jag inte att man ska skriva om det _varje gång_ det dör någon, för det dör någon as we speak.
Men jag menar bara själva principen, att det blir sån jävla uppståndelse & smärre panik för att någon famous superstar trillat ner & dött. Tragiskt som sagt, men det finns väl gränser? 

Dessutom grävde hon väl sin egna lilla väg till graven. Vem kunde inte se det komma?
Amy Winehouse, tackade nej till rehab, & det gjorde uppenbarligen Houston också.

Too bad. Dem borde öppnat den dörren.

1 kommentarer

Mammut

14 Feb 2012 22:25

Håller med dig helt och hållet om den där "död-grejen"

Kommentera

Publiceras ej