Videon ovan visar den omtalade olyckan på Sea World i Orlando.

För det första är späckhuggare bara ETT exempel på djur som absolut INTE ska hållas i fångenskap.
För det andra så är det utan tvekan djurplågeri. Om det finns någon där ute som tror att en späckhuggare, klarar av att lära sig allt dem kan, bara genom att någon står & vickar på röven eller dirigerar med fingrarna, så är ni helt enkelt bara dumma i huvudet.

Man behöver inte vara född som ett geni för att fatta att det förekommer mycket annat bakom allt "glitter & glamour". Baksidan av det hela berättar oftast en helt annan historia. Ta bara infångandet av dem som ett litet exempel. Gick det smärtfritt för dem kanske? I dont think so.

Precis som med delfiner bara för att dra ett exempel till. Jag fullständigt älskar delfiner, & det kan vara ett av dem absolut vackraste djur som finns. & jag gråter varje gång jag ser en, vare sig det är på klipp eller i verkligheten.  Men det betyder absolut inte att jag är för fångenskapet av dem.
Dem ska leva där det är menat att dem ska leva. Så enkelt är det.

Om jag tycker synd om kvinnan i klippet? Nej, verkligen inte. Hemskt nog. Men jag tycker att man fan i helvete får skylla sig själv. Om man "gosar" med ett vilt djur får man också ta konsekvenserna. Simple as.

& så länge folk betalar för att se djurplågeri som det här, kommer dem hållas.

& kanske blir jag så illa till mods när jag ser en delfin, för att jag ser dem simma runt i en halvtaskig äcklig, skitig, liten jävla bassäng istället för att dem simmar ute i det fria som dem BORDE. Vad vet jag.

3 kommentarer

Natta Jones - Ett sliddjurs bekännelser

19 Jan 2012 03:44

Kan inte du kolla på en dokumentär jag såg förra veckan? Den heter "A killer whale called luna" och finns på piratviken såklaaart. U should watch it Malin! Och kommentera!



Och nej, jag tycker inte heller synd om skötaren på videon. Jag skulle inte bada med en späckhuggare x)

Nikky Jones

19 Jan 2012 03:56

Men vafan det här borde du läsa också! VILKEN IDIOT HON ÄR!



http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article11038187.ab

Malin

19 Jan 2012 19:35

Jag tror inte jag pallar att se den, tycker det e för hemskt :c haha, löjlig jag e :p

Kommentera

Publiceras ej