"Du tycker synd om dig själv".

Jag kom till insikt med att det faktiskt är så idag. Iaf inom genren "hur folk behandlar mig".
Det är väldigt ofta som folk ser mig som en stor påse med skit som man kan kasta runt med hur man vill.

Jag duger att komma till ibland när det passar den andra personen, men så fort det är tvärtom, & jag visar att jag bryr mig om en människa, så sticker de fortare än kvickt. När det blir ombytta roller är det inte lika roligt längre tydligen.

MEN det kan jag däremot verkligen inte ens i min vildaste fantasi KAN förstå, är hur folk kan vara så jävla trångsynta & allmänt dumma i huvudet (?). Jag har inte gjort en enda människa på jorden något dumt, & ändå får jag bara skit tillbaka. Varför? Vad har jag _någonsin_ gjort för att förtjäna skit från NÅGON?

Personen som jag väljer att finnas för 24 timmar om dygnet, 365 dagar om året, natt som dag, solsken som regn, har inga som helst problem med att överhuvudtaget vända på klacken & lämna mitt liv. Helt utan anledning.

Det enda jag vill med mitt liv, är att vara omringad av folk som jag faktiskt bryr mig om. Men hur ska jag kunna göra det när de en efter en väljer att lämna det?

Och jag vill aldrig någonsin en människa illa. Det finns inte en liten gnutta ont i mig överhuvudtaget. Det enda jag vill är att få lite jävla tacksamhet tillbaka, för att jag finns & ställer upp. Om så bara ett sms, ett telefonsamtal på 1 minut, eller vad fan som helst. LITE KÄRLEK tillbaka på något sätt, istället för att folk ska vara så jävla otacksamma.

Dock är jag på tok för medveten om att jag är _för_ snäll. Det kan jag dessvärre inte göra någonting åt, för det är sån jag är född att vara. Uppenbarligen. 

Så ja - jag tycker fan synd om mig själv. För jag tycker verkligen _inte_ att jag förtjänar någon skit överhuvudtaget. Just sayin'.

(På tal om något helt annat, så har jag blivit totalt lost i Marina & the diamonds. Kärlek!)

2 kommentarer

Poffie/syster yster :>

25 Jun 2012 18:41

sv:

Ellerhur! Kan fixa någon liknande sminkning på dig någon gång om du vill :>

Annie

25 Jun 2012 21:09

Jag vill också få sms och samtal ibland!

Kommentera

Publiceras ej