Jahaja, då var jag här igen. I gropen

Ibland undrar jag vart fan alla tårar kommer ifrån? Hur får dem plats i min lilla kropp? Tar dem aldrig slut? 
Det känns som om jag har en påfyllningsknapp inuti, som bara fylls på över kanten, för ren djävulskap. 
Som om jag inte förtjänade bättre
 
Jag lever med väldigt mycket tyngd inom mig. Val jag gjort i mitt liv, som jag mår fruktansvärt dåligt över. Fortfarande. Saker som hade kunnat sett annorlunda ut idag, om jag istället för att följa hjärnan, följt mitt hjärta

Jag har alltid fått växa upp med "vad du än gör, och hur dåligt du än mår. Följ ditt hjärta. Dit ditt hjärta tar dig, är antagligen också det rätta." Ändå är det många gånger jag gjort precis tvärtom. Alldeles för många gånger.
Liksom, vad hände där? 
 
Jag brukar vara ute på blocket & tradera ibland. Och det är många gånger jag önskar att man kunde köpa någon typ av "mur för hjärta & själ". Något som man liksom kan montera in i kroppen, som gör att man blir lite mer avskärmad från allt vad känslor & tankar heter. För att jag ska tuffin' up lite. Jag tror inte jag hade mått dåligt av det.
 
Menar att jag kanske har alldeles för lätt för att falla för frestelsen. Om det nu låter vettigt i någons öron överhuvudtaget. Jag förstår iaf vad jag menar, & i grund och botten så är det la ändå det som någonstans är huvudsaken. 
 
Jag saknar så mycket. Jag känner att det är så mycket som fattas mig. Jag älskar så mycket, men ändå så lite. 
Det känns som om jag bara vill skrika ut i natten, släppa ut allt jag bär inom mig. Men inser snart att mörkret lägger sig som ett täcke runt mig lika snabbt igen. 
 
Jag är så otroligt tacksam för alla underbara, fina människor som befinner sig i mitt liv.
Utan dem få jag faktiskt har skulle mitt liv vara beydligt mycket mörkare än vad det redan är. 
Jag älskar er allihopa, med varenda muskel & blod droppe i hjärtat. 
Ni är allt för mig. 
Tack. <3
 
Nu ska jag lyssna på Melissa Horn, försvinna bort ett tag till, för att sen stupa ner i sängen & fortsätta slåss med mörkret. 

Kommentera

Publiceras ej